۳۰۰ تشکل قرآنی در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند

حجت الاسلام سالاری مکی از حضور ۱۴ هزار نفر در ۳۰۰ تشکل فعال قرآنی استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی امروز صبح ( ۴ آذر) در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان با بیان اینکه سالانه هزار کلاس تخصصی و عمومی قرآنی در استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر در ۳۰۰ تشکل قرآنی استان تعداد ۱۴ هزار نفر فعال دارند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۸ دوره طرح اعطای مدرک تخصصی قرآنی در استان برگزار شده است افزود: اعطای مدرک عمومی، برگزاری ۱۰۰ آزمون حفظ در استان و فعالیت منظم مجمع قرآنیان استان از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته است.

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از برنامه‌های قرآنی در استان توسط هیأت‌های مذهبی شکل می گیرد، ادامه داد:  شورای توسعه فرهنگ قرآنی اخیراً به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده است که امیدواریم در بحث تدبیر به قرآن با وجود استعدادهای فراوانی که در این استان وجود دارد توجه ویژه صورت گیرد.

وی از مجموعه سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی خواست تا در معرفی اساتید و مربیان برتر قرآنی استان توجه ویژه داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ظرفیت‌های فراوانی در سطح شهرستان‌ها برای راه‌اندازی شعبات قرآن کریم وجود دارد، عنوان کرد: استعدادیابی دانش آموزان و نوجوانان در قالب تجلیل از برترین‌های قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد.

علی فرخنده- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این شورا از تدوین و تهیه سند توسعه راهبردی قرآن کریم در استان خبر داد و گفت: توسعه فرهنگ قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی در این اسناد دیده شده است.

وی با بیان  اینکه اجتماعات مردمی باید حول محور قرآن شکل بگیرد، عنوان کرد: حداقل ماهانه یکبار باید شاهد برگزاری این اجتماعات مردمی در سطح استان با حضور قاریان برتر قرآنی کشور باشیم.

کد خبر 1735505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha