کاهش آلودگی هوای اراک با توسعه فضای سبز محقق می شود

کریمی با اشاره به اهمیت کاهش آلودگی هوای شهر اراک، گفت: کاهش آلودگی هوای اراک با توسعه فضای سبز محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، علی اکبر کریمی، امروز در آیین تکریم و معارفه شهردار کلانشهر اراک با اشاره به پیشرفت های اراک در سال های اخیر گفت: گره‌ها و مشکلات بزرگی در شهر اراک وجود دارد که از شهردار انتظار داریم در دوره مسئولیت خود با همکاری شورای اسلامی این مشکلات را مرتفع کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بر ایجاد توسعه فضای شهری در اراک تاکید کرد و افزود: طرح‌ جامع توسعه کلانشهر اراک مدت ۲۰ سال است که قفل شده و جای تنفس شهری برای این شهر وجود ندارد و در طرح جامع جدید شهر نیز این مهم مورد توجه قرار نگرفته‌ است.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلاتی در بخش زمین برای توسعه شهر اراک وجود دارد و این مهم موجب شده شهر اراک جزو چند شهر گران کشور در حوزه مسکن قرار گیرد، ادامه داد: اکنون برای دسترسی از شرق به غرب اراک مشکلاتی وجود دارد و طرح55 متری در دوره گذشته حذف و جایگزینی برای آن پیش بینی نشده‌ است.

این مقام مسئول همچنین بر تقویت فضای سبز در اراک نیز با توجه به آلوده بودن این شهر تاکید کرد و ادامه داد: ایجاد یک‌هزار هکتار فضای سبز در مدت ۱۵ سال گذشته برای این شهر پیش بینی شده بود که ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر این مهم نیز محقق نشده‌ است.

کریمی همچنین با بیان اینکه فضای سبز موجود در شهر اراک که در گذشته در کرهرود و سنجان وجود داشت نابود شده و باید در زمینه ایجاد فضای سبز در اراک تلاش شود، خاطر نشان کرد: تصویب طرح ویژه برای قنات ناصری و سنجان، نوید بخش آن است که فضای سبز این شهرستان حفظ و موجب توسعه فضای سبز می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت کاهش آلودگی هوا در اراک و استان مرکزی اضافه کرد:  باید زمینه افزایش استفاده از وسایل نقلیه عمومی و برقی افزایش یابد و با توجه به اینکه شهر اراک در ۳۰ سال گذشته جزو آلوده‌ترین شهرهای کشور و هفت شهر آلوده کشور قرار داشته و این شهرها اکنون از مترو و قطار شهری بهره مند شدند نیاز است شهر اراک نیز در اولویت استفاده از خودروهای برقی قرار گیرد.

کاهش آلودگی هوای اراک با توسعه فضای سبز محقق می شود


 در ادامه این مراسم، شهردار کلانشهر اراک نیز با تاکید بر اینکه کمک شورای اسلامی و کارکنان شهرداری این شهر برای خدمت رسانی به مردم از نیازهای ضروری شهرداری است، گفت: وجود صنایع و قرار گرفتن استان مرکزی در شاه راه شمال به جنوب و شرق به غرب از جمله مزیت‌های این استان بوده و می توان از این ظرفیت‌ها برای توسعه اراک استفاده کرد.


علیرضا محمودی افزود: امید است شاهد همدلی و همراهی همه دستگاه ها و نهادها با شهرداری به منظور ارائه خدمات

کد خبر 1735563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha