ایستایی در نظام هستی وجود ندارد

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه، در نظام هستی ایستایی وجود ندارد و همه چیز به سمت کمال در حرکت است گفت: حضور بسیج در همه عرصه‌ها موثر بوده و مجموعه‌ای جامع‌نگر است از این رو تبدیل به الگو برای جبهه مقاومت و ملت‌ها شده است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی_ نماینده ولی فقیه در گیلان در گردهمایی «پیشگامان رهایی» که به‌ مناسبت سالروز بسیج دانشجویی و بسیج طلاب در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان برگزار شد با اشاره به ضرورت درک جهان‌شناسی و انسان‌شناسی در نشانه های خداوند، گفت: انسان نباید به سمت ایستایی برود.

وی با تاکید بر اینکه، در نظام هستی ایستایی وجود ندارد و همه چیز به سمت کمال در حرکت است افزود: حضور بسیج در همه عرصه‌ها موثر بوده و مجموعه‌ای جامع‌نگر است از این رو تبدیل به الگو برای جبهه مقاومت و ملت‌ها شده است.  

آیت‌الله فلاحتی راهبرد بسیجی را مانند راهبرد انبیاء دانست و اظهار کرد: همانطور که انبیاء الهی با روش‌های انحرافی مبارزه کردند بسیجی نیز در راه رسیدن به مقاصد، تاکتیک‌های ویژه خود را لحاظ می‌کند.

وی با استناد به سفارشات مقام معظم رهبری، آرمان‌های جمهوری اسلامی را در راستای ایجاد تمدن اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: آرمان‌گرایی و واقع‌نگری همزمان در بسیح وجود دارد زیرا آرمان مقصود ما است و وجود دارد، و واقع‌نگری و گرایش به آن نیز منجر به عملیاتی شدن این آرمان می‌شود.

آیت الله فلاحتی، تمدن اسلامی را آرمانی دانست که نیروهای بسیجی تلاش می کنند با واقع‌نگری، این آرمان را در میدان، عملیاتی کند و اضافه کرد: تا امروز موفقیت‌های فراوانی در این حوزه به دست آمده و چشم‌انداز روشنی نیز پیش روی جوانان و نسل معاصر وجود دارد.  

وی تلاش دشمن در آشوب‌های سال گذشته را ضربه زدن به آرمان‌گرایی جوانان‌ عنوان کرد و اظهار کرد: گرچه دشمن موفق نشد اما یک بسیجی باید با بصیرت، حقایق، واقعیت‌ها و مصالح نظام را تشخیص دهد زیرا هرجا مصالح نظام تشخیص داده نشد، نقطه ایستایی ما بوده و نتوانستیم کاری از پیش ببریم.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه همواره بسیجیان خردمندانه و عاقلانه حرکت کرده اند، گفت: در مسیر رسیدن به آرمان‌ها نیازمند صبر و تحمل هستیم.

وی به جایگاه و پرچمداری مقام معظم رهبری در دنیای اسلام و غیر اسلام اشاره کرد و افزود: بسیجی در مسیر رسیدن به آرمان‌ها باید همواره نگاهش به رهبر باشد.

 آیت الله فلاحتی در ادامه بر ضرورت داشتن بینش سیاسی و اجتماعی بسیجی ها تاکید کرد و افزود: بسیجی باید اقتضاء زمان و مکان را درک کند، نباید راه را اشتباه بپیماید و واقعیت‌ها را گم کند.  

وی خاطر نشان کرد: امروز نگاه همه امت‌های بیدار اسلامی و غیراسلامی به بسیجیان است و از این رو باید جهاد در عرصه آرمان‌گرایی و واقع‌بینی را جدی بگیریم که با مطالعات عمیق و توکل بر خدا ممکن خواهد بود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به تلاش برای عادی سازی روابط برخی از کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی بیان کرد: ضربه‌ای که صهیونیست‌ها خوردند تا سال‌ها تاثیر خود را خواهد گذاشت.  

وی همچنین به شهادت حدود ۸ هزار کودک در فلسطین، چند صد هزار شهید در دوران دفاع مقدس و چند هزار شهید در یمن و... اشاره و خاطر نشان کرد: ما امروز وارث این خون‌های به ناحق ریخته شده هستیم.

ایستایی در نظام هستی وجود ندارد

ایستایی در نظام هستی وجود ندارد

ایستایی در نظام هستی وجود ندارد

ایستایی در نظام هستی وجود ندارد

ایستایی در نظام هستی وجود ندارد

ایستایی در نظام هستی وجود ندارد

کد خبر 1735571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha