اقدام جهادی خادمیاران رضوی خراسان جنوبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی

فروتنی از انجام ۱۰۶ ساعت کار جهادی و معرفی بیش از ۱۶۰ عنوان کتاب در فضای حقیقی و مجازی توسط خادمیاران کانون تخصصی کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی خراسان جنوبی خبر داد.

محمدحسین فروتنی- مدیر کانون تخصصی کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار کرد: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین دانش‌آموزان و دانشجویان و بالارفتن سرانه مطالعه غیردرسی آنها در زمینه‌های مختلف و همچنین اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی از طریق برگزاری برنامه‌هایی از قبیل نمایشگاه و مسابقات کتابخوانی از اهداف ویژه کانون تخصصی کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: اهم فعالیت‌های این کانون عبارتند از کارگروه‌های کتابخوانی برای احصاء و ارائه موضوعات و معرفی کتاب به شیوه های جدید، جلسات نقد و بررسی کتاب، فنون مطالعه کتاب، معرفی کتاب‌های برتر و کتاب‌شناسی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و برگزاری نمایشگاه کتاب است.

فروتنی افزود: تهیه،‌ چاپ و توزیع جزوات و ترویج فرهنگ زندگی دینی، ‌انقلابی و ارزشی ویژه خانواده‌ها با همکاری کانون‌های مربوطه از دیگر فعالیت‌های کانون تخصصی کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی در استان است.

مدیر کانون تخصصی کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی خراسان جنوبی از انجام ۱۰۶ ساعت کار جهادی و معرفی بیش از ۱۶۰ عنوان کتاب در فضای حقیقی و مجازی توسط خادمیاران این کانون خبر داد و گفت: به‌مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی آبان‌ماه امسال برنامه زنگ کتاب (با مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند) با رویکرد اجرای برنامه‌های متنوع و شاد در مدارس با حضور خادمیاران و معرفی کتاب‌های مناسب سن و مقطع تحصیلی مخاطبین برگزار شد.

وی اجرای برنامه‌های متنوع در مساجد، حسینه ها، تکایا، کارخانجات تولیدی، بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌های سالمندان و ادارات سطح استان را از دیگر برنامه‌های خادمیاران در حوزه کتاب و کتابخوانی استان اعلام کرد.

کد خبر 1735572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha