تبریک رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به شیخ الاسلام جدید تایلند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور در پیامی، انتخاب «آرون بونشام» به عنوان نوزدهمین شیخ الاسلام تایلند را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دفتر شیخ الاسلام تایلند همراه با نمایندگان وزارت امور داخلی تایلند با برگزاری انتخاباتی اقدام به انتخاب شیخ الاسلام جدید کرد که در نتیجه رای گیری، آرون بونشام به عنوان نوزدهمین شیخ الاسلام تایلند برگزیده شد.

بر این اساس، تالار مرکز ملی امور اسلامی بانکوک اول آذرماه پذیرای میهمانان جهت تعیین شبخ الاسلام شد. چادا تایسات، معاون وزیر کشور که ریاست جلسه انتخابات را بر عهده داشت گفت: به نمایندگی از وزارت امور داخله، مایلیم با کمال میل به همه میهمانان به ویژه 40 کمیته اسلامی استانی که برای انتخاب شیخ الاسلام تعیین شدند، خیر مقدم عرض کنم.

وی افزود: این نشست مهمترین ماموریت و افتخار وزارت کشور برای تشکیل جلسه انتخابات چولاراتچامونتری (سمت شیخ الاسلامی به زبان تایی)  محسوب می‌شود. چولاراتچامونتری، رهبر شئون اسلامی در تایلند محسوب می‌شود که از دوره آیوتایا در جامعه تایلند بوده و مورد احترام است.

در ادامه، رئیس جلسه از رای دهندگان خواست تا افرادی را برای انتخاب شدن معرفی کنند که براساس تصمیم‌گیری اعضای کمیته استانی سه نفر تحت عناوین شریف سریچارون، آرون بونچوم و ویسوت بینلاته به عنوان کاندید نوزدهم فرد مقام "چولاراتچامونتری" نامزد شدند.

سپس، رأی دهندگان بعد شور و مشورت با یکدیگر رأی گیری را آغاز کردند که نتایج انتخابات به شرح زیر اعلام شد:

نفر اول؛ آرون بونشام با کسب آرای 491

نفر دوم؛ شریف سریچارون با کسب آرای 129

نفر سوم؛ ویسوت بن لاته با کسب آرای 125

در ادامه، منتخب این رای گیری به عنوان چولاراتچامونتری به دو زبان تایلندی و عربی سوگند یاد کرد.آرون بونشام گفت: امروز روزی است که خداوند مقرر کرده رهبری نظارت شرعی بر امور برادران و خواهران مسلمان خود در تایلند انجام وظیفه کنم. روزی می‌رسد که آنهایی که انتخاب می‌کنند و آنهایی که انتخاب می‌شوند به افرادی تبدیل می‌شوند که باید با هم کار کنند.

وی افزود: در اینجا عهد می‌بندم با همکاری و مساعدت شما و یاری خداوند مهربان در انجام این وظیفه قانون اساسی نهایت تلاش خود را انجام دهم.

آرون بونشام، امام جماعت مسجد دارالمحسنین بانکوک و اعضای اصلی کمیته مرکز اسلامی تایلند بوده و در مراکز اسلامی و دانشگاه‌های مختلفی نیز به تدریس علوم اسلامی پرداخته است. وی فارغ التحصیل رشته علوم اسلامی از دانشگاه علوم و حدیث مدینه و رشته روابط بین الملل دانشگاه سوخوتای است. همچنین، در بسیاری از مراکز و مدارس به تدریس زبان عربی و علوم اسلامی پرداخته است.

شایان ذکر است، در سفری که حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به تایلند داشتند با آرون بونشام دیدار و گفت‌وگو به عمل آمد.

به همین منظور، با انتخاب ایشان به عنوان شیخ الاسلام تایلند، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیام تبریکی به شرح ذیل است:

آرون بونشام

با سلام و احترام

انتخاب بجا و شایسته جنابعالی که نشان از درایت، لیاقت و توانمندی شما دارد را صمیمانه تهینت عرض کرده و رجای واثق داریم تعهد و کارآمدی‌ها و تجربه برجسته شما در مسند شیخ الاسلامی تایلند نوید بخش دستیابی هر چه بیشتربه قله‌های‌ رفیع  پیشرفت و توسعه اسلام در آن کشور خواهد بود.

تداوم توفیقات جنابعالی را از پیشگاه ایزدمنان در مسیر منتهی به کسب رضایت الهی و خدمت صادقانه مسالت داریم .

تبریک رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به شیخ الاسلام جدید تایلند

کد خبر 1735575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha