قهرمانان ملی، عزت و شوکت ایران اسلامی را به جهان مخابره می کنند

به گفته افشارچی، پیشرفت‌های علمی، نظامی و حضور قهرمانان و مدافعان ملی همچون سردار سلیمانی از عواملی است که اعتماد به نفس ملی را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان شامگاه دیروز در آیین تجلیل از ورزشکاران اعزامی به رقابت های آسیایی، یکی از شاخص های پیشرفت کشور را بالا بودن اعتماد به نفس ملی دانست و افزود: پیشرفت های علمی، نظامی و در دیگر بخش ها و حضور قهرمانان و مدافعان ملی همچون سردار سلیمانی از عواملی است که اعتماد به نفس ملی را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: قهرمانان ورزشی نیز یکی دیگر از عوامل تحقق این مهم است و همه کشورها به نسبت پیشرفته بودنشان روی این مهم سرمایه گذاری کرده اند.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به مشکلات و مسائل مربوط به نبود تیمی از زنجان در لیگ اظهار داشت: برای اسپانسری چند تیم در زنجان برنامه داریم.

در ادامه مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه قهرمانان با به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس کشورمان عزت، عظمت و شوکت ایران را به جهان مخابره می کنند، گفت: خلق صحنه های ارزشی و اخلاق مدار در میادین ورزشی نیز مبین و مروج این ارزش ها در جهان است.

جواد بازرگان با استناد به سخنان رهبری مبنی بر اینکه ایران باید قوی شود و ایران قوی ورزش قوی می خواهد، خاطرنشان کرد: در این راستا باید قهرمانان به لحاظ اشتغال و مسکن و بحث سربازی حمایت شوند و روی ورزش و قهرمانی تمرکز کنند که تلاش های در این زمینه در حال انجام است.

وی همچنین از رویا سلطانی قهرمان توان یاب قایقرانی در این رقابت ها که مدال خود را به شهدای کادر درمان بیمارستان غزه و بیماران شهید آن ها تقدیم کرد، تقدیر کرد و این اقدام را بسیار ارزشمند دانست و تاثیر آن را جهانی برشمرد.

۱۵ نفر متشکل از ۱۲ ورزشکار ۲ مربی و یک داور از استان زنجان در بیست و چهارمین دوره بازیهای آسیایی و ۹ نفر متشکل از هفت ورزشکار یک مربی و داور در چهارمین دوره بازیهای پارا آسیایی حضور داشتند، که هشت مدال رنگارنگ حاصل تلاش ورزشکاران استان شد.

کد خبر 1735578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha