۲۲ نقطه شهری، میزبان برگزاری برنامه های دهه اول فاطمیه

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: برنامه های دهه اول فاطمیه که از یکشنبه شب پنجم آذرماه به مدت سه شب ادامه دارد در ۲۲ نقطه شهری این شهرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد معلم، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: محل اجرای برنامه های این دهه در مدارس، دانشگاه ها، ادارات، مساجد، هیئت های مذهبی، موسسات قرآنی، میادین و بلوارها و منازل مسکونی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شعار و رمز عملیات امسال برای این دهه، نقش مادری در تقویت پیوند اجتماعی است زیرا که دشمنان تمام قد وارد میدان شده و می خواهند ثبات و تحکیم خانواده را از بین ببرند که جهت تقویت پیوند خانواده ها برنامه های متعددی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام معلم عنوان کرد: برای میادین و بلوارها ایستگاه صلواتی در نقاط مختلف برپا می شود و همچنین یادواره شهدای اصناف به مناسبت هفته بسیج و عزاداری این ایام دوشنبه ۶ آذرماه پس از نماز ظهر و عصر در محل مصلی امام خامنه ای شهرستان برگزار می شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان با اشاره به برگزاری محل عملیات در منازل مسکونی بیان کرد: این بخش شامل سیاه پوش نمودن خانه مادری و برگزاری روضه خانگی است، همچنین برپایی نذر فاطمی(هیئت های مذهبی سادات) که از ۱۵۰ نفر سادات دعوت شده تا اقدام به برپایی مراسم در خانه و طبخ و توزیع غذا بین نیازمندان و فضاسازی محله کنند.

حجت الاسلام معلم اضافه کرد: از دیگر برنامه های اصلی این دهه به غیر از عزاداری در تمام مساجد شهری و روستایی و برپایی ایستگاه صلواتی، قرائت حدیث کساء است که در قالب تربیت خانواده شکل می گیرد، بانوان همیشه در تمام مراسم های عزاداری اهل بیت(ع) حضوری پرشور داشتند و اعتقادات راسخی به این ایام دارند که قطعا مراسمی در خور این دهه برگزار خواهد شد.

کد خبر 1735586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha