برگزاری گردهمایی میان ادیانی «بحران غزه» در کلیسای «پاسادینا»

کلیسای «پاسادینا» در ایالت کالفرنیای آمریکا میزبان همایش میان ادیانی «بحران غزه» با حضور خاخام‌های یهودی و رئیس شورای امور عمومی مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « pasadenanow»، کلیسای «پاسادینا»، یکی از شهرهای کوچک ایالت کالیفرنیا در کشور آمریکا اعلام کرد که برنامه‌هایی برای برگزاری یک همایش در مورد بحران غزه دارد.

در این همایش که قرار است امروز (یکشنبه 5 آذر) برگزار شود، خاخام‌های یهودی و رئیس شورای امور عمومی مسلمانان حضور دارند.

شرکت کنندگان در این همایش درباره آنچه در غزه در حال رخ دادن است بحث می‌کنند.

در این همایش همچنین شیوه‌های بحث در مورد مسئله غزه میان پیروان ادیان مختلف به طوری که به تنوع عقاید و نظرات احترام گذاشته شود و کرامت انسانی افراد در نظر گرفته شود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خاخام «هدر میلر»، بنیانگذار موسسه «Keeping it Sacred» و «سلام المرآتی»، رئیس شورای امور عمومی مسلمانان، سخنرانان اصلی این نشست هستند.

کشیش «سوزان راسل» در این باره  گفت: «در حالی که صدمین سالگرد تاسیس کلیسای خود را اینجا جشن می‌گیریم، تصمیم گرفتیم در مورد ارزش‌های مشترک بین ادیانی یعنی عشق، عدالت و شفقت صحبت کنیم.

وی افزود: در مواجهه با وقایع غم انگیزی که در جنگ اسرائیل در غزه رخ داد، با افتخار تصمیم گرفتیم فضایی را برای این گفتگوی اجتماعی مهم فراهم کنیم.

در در ماه گذشته، رئیس رهبری کلیسای پاسادینا نسبت به تشدید بحران در اسرائیل و غزه ابراز ناراحتی کرده و بدرفتاری نسبت به غیرنظامیان در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد.

این کلیسا در ماه نوامبر راه‌های تماس با مقامات منتخب برای درخواست حمایت از آتش بس و آزادی گروگان ها و همچنین نحوه کمک مستقیم به غزه را ارائه کرد.

کد خبر 1735596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha