رونق مساجد موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات می شود

به گفته افشارچی، برای اینکه جوانان بتوانند پیوند خود را با مسجد عمیق‌تر کنند، ائمه جماعت ما باید به عنوان مربی پرورشی با جوانان و نوجوانان ارتباط داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان امروز در یکصد و بیست و یکمین جلسه فرهنگ عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه مساجد شبکه‌های فرهنگی گسترده ای هستند که عموم در آنجا با امام جماعت در ارتباط هستند، گفت: هر مسجدی که امام جماعت آن جوان‌تر و خوش‌اخلاق تر حضور جوانان و نوجوانان در مساجد پررنگ‌تر است.

وی با اشاره به اینکه اختلاف بین ارکان مسجد از رونق مساجد می کاهد، گفت:  تجربه ثابت کرده است، محلاتی که مساجد آن از رونق بیشتری برخوردار است و جوانان ارتباط بیشتری با مسجد دارند، آسیب اجتماعی کمتری دارد.

استاندار زنجان بر ضرورت پیوند بین نسل جوان و مساجد  تاکید کرد و گفت: به مساجد نباید صرفا به محل عبادت نگاه شود، مساجد ما بایستی به مراکز فرهنگی تبدیل شوند و جوانان بتوانند مدت زمان بیشتری را در مسجد سپری کنند.

به گفته افشارچی، برای اینکه جوانان بتوانند پیوند خود را با مسجد عمیق‌تر کنند، ائمه جماعت ما باید بتواند نقش مربی پرورشی را برای جوانان و نوجوانان بازی کنند.

استاندار زنجان تصریح کرد: ارتباط بین امام جماعت، هیات امنا، پایگاه‌های مقاومت بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد باید قوی باشد در اینصورت است که اتفاقات خوبی در مساجد رقم می خورد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری زنجان نیز با اشاره بر اینکه مرکز رسیدگی به امور مساجد، مشکلات مربوط به مساجد را حل و فصل می کند، گفت: ابنکه چرا ساختار آن متناسب با ساختار کشوری نیست باید مورد بررسی قرار گیرد.

رفیعی تصریح کرد: برای اینکه مساجد ما پررونق شود بایستی به صورت مردمی اداره شود؛ ما مشکلات مساجد را کتمان نمی‌کنیم ولی باید این مشکلات شناسایی و برای حل آن راهکار ارائه شود.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجاندر سخنانی با اشاره به اینکه مراکز رسیدگی به امور مساجد در استان‌ها تشکیل شده است و اقدامات موثری در زمینه حل مشکلات مساجد انجام می دهد، گفت: اگر این ساختار در استان زنجان ضعیف است لازم است تا با پیگیری آن مشکلاتش را حل کنیم.

وی در خصوص مشکلات عمرانی مساجد استان زنجان نیز گفت: لازم است تا لیستی از مساجدی که در حوزه عمرانی مشکل دارند تهیه شود و با طرح موضوع و همراهی مرکز رسیدگی به امور مساجد این مشکلات حل گردد.

کد خبر 1735636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha