توان بازدارندگی نیروهای مسلح یک واقعیت است

دریادار سیاری گفت: اگر امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ادعا می کنند که در برابر هر تهدیدی در زمین و هوا می ایستند، یک مبالغه نیست و واقعیت است و بدانید دشمن با نگاه به این توانمندی به ما نزدیک نمی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ستاد ارتش در حاشیه مراسم تجلیل از پرستاران و دانشجویان نمونه دانشکده پرستاری ارتش در جمع خبرنگاران در مورد سالروز هفت آذر و دستاوردهای ارتش در حوزه نیروی دریایی با گرامیداشت شهدای عملیات مروارید گفت: این عملیات در شصت و هفتمین روز از دفاع مقدس هفت آذر ۵۹ با یک عملیات شگفت انگیز و با تکیه بر دین و اعتقاد، انگیزه و از خودگذشتگی و تاکتیک و تکنیک به کار رفته توانستند نیروی دریایی دشمن را کلا شکست دهند و دشمن را از صحنه آب های نیلگون خلیج فارس بیرون کنند و تا پایان دفاع مقدس امنیت خطوط مواصلاتی تجاری، کشتی های نفتکش، سکوهای نفتی و تنگه هرمز را حفظ کنند.

وی گفت: رهبر انقلاب فرمودند برای مردم بگویید که یکی از مهمترین اقدامات نیروی دریایی این بود که از شکست خطوط مواصلاتی جلوگیری کرده و اجازه نداد دشمن آسیبی به صادرات نفت ما وارد کند زیرا نیازمندی های ما در آن مقطع زمانی به نفت بند بود و آنها می خواستند صادرات نفت را قطع و خطوط مواصلاتی را مختل کنند و دنیا به آنها بسیار کمک کرد اما با توجه به تمام اقداماتی که انجام دادند، نیروی دریایی درخشید و توانمندی خود را به منصه ظهور گذاشت و در قله افتخار ایستاد. این روز را به تمام همرزمانم در نیروی دریایی به ویژه پیشکسوتانی که این نبرد بزرگ را به وجود آوردند و پیروز شدند، تبریک عرض می کنم و به روح تمام شهدا در این عملیات درود می فرستیم.

امیر دریادار سیاری در مورد عملیات طوفان الاقصی اظهار کرد: یکی از مهمترین نتایج طوفان الاقصی این بود که می خواستند با عادی سازی روابط بتوانند این موضوع را به فراموشی بسپارند یعنی مقاومت ۷۰ ساله، مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی را به فراموشی بسپارند و این امر برای کشورها عادی سازی شود که این موضوع از دستور کار خارج شد و دوباره مورد توجه جهادیان قرار گرفت.

رژیم صهیونیستی با داشتن تجهیزات در برابر حماس تسلیم شده است

دریادار سیاری ادامه داد: در حالی که این موضوع مورد توجه جهان قرار گرفت که بالاخره رژیم صهیونیستی غاصب است و باید سرزمین فلسطین را ترک کند. حماس توانمندی خود را در این عملیات به نمایش گذاشت که این نتیجه بسیار ارزشمند است. امروز نیز علی رغم وجود تمامی تجهیزات در رژیم صهیونیستی در برابر حماس تسلیم شده است و تسلیم خواسته های مقاومت فلسطین شده است. قطعا این روند پیروزی ادامه دارد اما پیروزی هایی که به دست می آید، زحمات زیادی دارد و در این راه شهدای زیادی تقدیم شده است که به تمام آنها درود می فرستیم و دعا کنیم و حمایت های معنوی خو د را ادامه دهیم تا روز به روز شاهد پیروزی های بیشتر آنها باشیم.

دریادار سیاری در مورد ناوشکن دیلمان گفت: در ۳۰/۱۱/۸۸  که ناوشکن جماران توسط فرماندهی کل قوا الحاق شد، رهبر انقلاب در آن مراسم فرمودند انشاءالله جماران ۲ و ۳ و بعد از آن به مراتب باید از جماران فعلی برتر باشد. معنی و مفهوم این جمله آن است که از لحاظ سامانه، سلاح، تجهیزات و دیگر تجهیزاتی که بر روی یک ناوشکن باید باشد، بهتر است نسل قبلی با توجه به پیشرفت و فناوری باشد.

وی گفت: باید این انتظار را داشته باشیم که ناوشکنی که از محصولات پروژه موج الحاق یافته است از نظر فناوری بهتر از ناوشکن سهند است و پس از آن سهند بهتر از جماران و به مراتب تدبیر همین است که پیشرفت فناوری آن را دیکته می کند که از فناوری های نوین و به روز در ساخت این ناوشکن ها استفاده شود و توانمندی ناوشکن برای سه ماموریتی که در نبرد سطحی، هوایی و زیردریایی انجام می دهد، بالا ببرد که نیازمند تجهیزات مدرن و به روز است که قطعا در روی ناوشکن جدید بهتر از ناوشکن قبلی تجهیزات مناسب تری قرار گرفته است.

هر جا در دریا توانمند باشیم، منافع ملی مان حفظ می شود

وی یادآور شد: هر جا در دریا توانمند باشیم، منافع ملی مان حفظ می شود و هر جا توانمند نباشیم، آسیب می بینیم و نیاز است در شمال ناوگروه، ناوتیپ و ناو موشک انداز را داشته باشیم و اقتدار خود را نشان دهیم تا در صورت اتفاق از منافع خود دفاع کنیم.

وی گفت: اگر آینده را خوب پیش بینی نکنیم، غافلگیر می شویم. ما باید توانمندی دفاع را در سرتاسر مرزهای زمینی، دریایی داشته باشیم البته در جایی که تهدید وجود دارد تمرکز می کنیم و تجهیزات خود را تقویت می کنیم اما تجهیزات دفاعی در تمام مرزهای زمینی، هوایی و دریایی وجود دارد و برای داشتن توان دفاعی نیازمند تجهیزات قوی هستیم.

هر دشمنی که محدوده آب های سرزمینی و یا آب های آزاد را مورد تهاجم قرار دهد، دفاع می کنیم

وی اظهار داشت: روز به روز توانمندی نیروی دریایی رشد کرده و هم در زیر دریا، سطح دریا و بالای دریا در بحث جنگ الکترونیک، پهباد به جایگاهی رسیدیم که می توانیم هر دشمنی را که در محدوده آب های سرزمینی و یا آب های آزاد مورد تهاجم قرار دهد، می تواند دفاع کند و ضربه لازم را به دشمن وارد کند. ممکن است دشمن از راه های دور تعرضی به ما داشته باشد اما این توانمندی وجود دارد که در جای جای مناطق حساس و استراتژیک که نیاز است نیروی دریایی حضور داشته باشد، قادر است این دفاع را از خود داشته باشد.

توانمندی نیروی دریایی متکی به توان داخلی است

دریادار سیاری با اشاره به حضور نیروی دریایی در باب المندق و دریایی سرخ که دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر از بندر عباس فاصله دارد، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی در موضوع ناامنی که دزدان دریایی در موضوع نفتکش ها ایجاد می کنند، دفاع می کند و این توانمندی نیروی دریایی است؛ بنابراین هر جا لازم باشد که از منافع دریا دفاع کند و نیاز باشد، نیروی دریایی با این توانمندی ای که امروز به دست آورده است و متکی به توانمندی داخلی است، این توانمندی را دارد. امروز تجهیزات و توانمندی جمهوری اسلامی به اندازه ای است که چیزی کم نمی آوریم و چیزی نیست که نتوانیم تهیه کنیم و از استفاده آن محروم باشیم. امروز با تکیه بر توانمندی های داخلی توان نیروی دریایی در جایگاهی است که می تواند هر جا لازم باشد از منافع کشور دفاع کند.

وی گفت: تحریم تاثیرگذار است اما همت، انگیزه، ایمان و تکیه بر دانش جوانان کشور و شرکت های دانش بنیان در کشور و صنایع وزارت دفاع و توانمندی کارکنان نیروی دریایی بر تحریم غلبه کرده است و این غلبه بر تحریم مهم است و اگر همت و غیرت پای کار بیاید و علم و دانش آمیخته شود، مطمئنا بر تحریم غلبه می کنیم. تمام تجهیزات نیروی دریایی از ناوهای موشک انداز تا جوشن و درفش تا ناوشکن جماران، سهند، دیلمان، شیراز، زاگرس و ... و تا زیردریایی های کلاس غدیر و فاتح و انواع و اقسام پهبادها و سامانه های موشکی همه با تکیه بر توانمندی داخلی و با نگاه به محرومیت ها و تحریم ها به دست آمده است. امروز ما موشک های مورد نیاز را می سازیم و برای صادرات نیز برنامه داریم. باور کنید توانمندی های نیروهای مسلح جهشی بالا رفته است و اگر امروز نیروهای مسلح ادعا می کنند که در برابر هر تهدیدی در زمین و هوا می ایستند، یک مبالغه نیست و واقعیت است و بدانید دشمن با نگاه به این توانمندی به ما نزدیک نمی شود وگرنه مانند وقایعی که در شرق و غرب کشور ما اتفاق می افتد در کشور ما نیز رخ می دهد.

کد خبر 1735677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha