بسیج با حرکت مجاهدانه شورآفرینی برای جوانان را به ارمغان آورده است

یاری گفت: بسیج با حرکت مجاهدانه و همراه با آرمانگرایی خود، شورآفرینی برای جوانان را به ارمغان آورده و ظرفیت عظیمی را برای مشارکت جوانان در عرصه های گوناگون علمی، فرهنگی و خدماتی به بار آورده است.

شهرام یاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برنامه های هفته بسیج، گفت:پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به شرایط حساس کشور، امام خمینی (ره) در روز ۵ آذر ۱۳۵۸ خواستار آموزش نظامی همگانی و تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی شد. این فرمان در دی ماه سال ۱۳۵۹ توسط مجلس تصویب شد و به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد. از آن سال پنجم آذر روز بسیج مستضعفین نامگذاری شد.

فرمانده سپاه شهرستان سنقروکلیایی افزود: هدف از برگزاری هفته بسیج، گسترش فرهنگ بسیجی در جامعه، تجدید بیعت و آشنایی نسل جوان با آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس است.

وی خاطر نشان کرد: بسیج با بصیرت ترین و انقلابی‌ترین نهاد مردمی است و آنچه با خون شهدا و ازخودگذشتگی ایثارگران و جانبازان و همه آحاد جامعه اسلامی که صادقانه، دلسوزانه و عاشقانه برای این نظام به‌دست‌آمده است را با چنگ و دندان پاسداری می‌کنیم، چراکه انقلاب ما مبتنی بر همین ارزش‌ها است.

یاری تصریح کرد: بزرگ داشت جان فشانی‌هایی است که برای سربلندی این سرزمین صورت گرفته است، بسیج فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص است.

فرمانده سپاه شهرستان سنقروکلیایی اظهار کرد: شعار هفته بسیج امسال «بسیج‌امید ملت ایران» است و برنامه‌های هفته بسیج متناسب با گام دوم انقلاب در خصوص تحقق جامعه اسلامی با رویکرد جهادتبیین، خدمت‌رسانی و امیدآفرینی اجرا شده است.

وی گفت:خدمت گروهای پزشکی و جهادی به مناطق محروم، میز گردهمایی میقات صالحین در نماز جمعه، میز خدمت نماز جمعه، یادواره‌های شهداء سرشکی از خانواده شهداء و جانبازان عطرافشانی مزار شهدا افتتاح پروژه‌های عمرانی محرومیت زدایی راه‌اندازی کارگاه اشتغال زایی، تعمیر ومرمت‌سازی خانه نیازمند، فرهنگی مسابقات ورزشی شب شعر انقلاب، نواختن زنگ، برگزاری سلسه جلسات جهادتبیین اجتماع، بزرگ دختران حاج قاسم و محافل انس با قرآن کریم از شاخص ترین برنامه های هفته بسیج است.

یاری در پایان با اشاره به اینکه یکی از حیاتی ترین وظایف بسیج، حفظ امنیت کشور است، افزود: شرکت پرشور در جنگ تحمیلی، نمونه برجسته ای از حضور موفق بسیج در صحنه امنیت ملی بوده است. اکنون نیز نیروهای بسیجی با گذراندن دوره های گوناگون نظامی، خود را در برابر تهاجم دشمنان خارجی و توطئه های داخلی آماده می سازند.

کد خبر 1735678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha