رقابت سربازان نیروی زمین در ۱۵ رشته مهارتی

در اولین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح همزمان با کارکنان وظیفه سراسر کشور ؛سربازان برتر نیروی زمینی سپاه در ۱۵ رشته مهارتی و حرفه ای به رقابت پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان: این آزمون در چهارچوب اولین جشنواره مهارتی و حرفه ای کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ،همزمان با تهران در ۳۶ قرارگاه مهارت آموزی سپاه در سراسر کشور برگزار شد .
سرهنگ پاسدار روح الله قمی جانشین اداره سرباز کل سپاه در بازدید از حوزه آزمون نیروی زمینی سپاه در مقر نیروهای ویژه صابرین گفت : مرحله نخست این مسابقات در سطح یگان ها و پادگان ها برگزار شد که بیش از ۵  هزار نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند .
وی افزود : از جمله رشته هایی که مهارت سربازان در آن ها مورد سنجش قرار می گیرد ؛ می توان به برنامه نویسی ، تعمیرات خودروهای سبک ، تعمیرات سخت افزار تلفن همراه ، نصب و تعمیر کولرهای گازی ، آب گرمکن ، در و پنجره ساز پروفیل آهنی ، پیرایشگری ، آشپزی ، امداد و نجات و ... اشاره کرد .
سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه نیز در جریان بازدید از این حوزه مهارتی و حرفه ای گفت : برابر تدبیر فرمانده معظم کل قوا چند سالی است که در سطح نیروهای مسلح ، مهارت آموزی سربازان مورد توجه ویژه قرار گرفته است .
وی افزود : بر همین اساس مهارت و آموزش سربازان با جدیت بیشتری دنبال می شود به طوری که هر سرباز در دوران خدمت مقدس سربازی بتواند یک مهارت و حرفه ای را یاد بگیرد  و علاوه بر کمک خرج اقتصادی بتواند مبنای شغل و آینده اش باشد .
سردار پورجمشیدیان در پایان خاطر نشان کرد : هدف از برپایی این جشنواره و آزمون مهارتی و حرفه ای ؛ ترویج فرهنگ سربازی حرفه ای و مهارت آموزی اصولی با شناخت نفرات برتر  در حوزه های مذکور است تا بتوانیم شاهد ارتقا کمی و کیفی این مهارت ها در سطح نیروهای مسلح باشیم .

کد خبر 1735705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha