اجرای طرح غربالگری دیابت و فشار خون در آستارا

احمدی به آغاز طرح ملی غربالگری دیابت و فشار خون در بندر آستارا اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰ هزار نفر جامعه هدف شبکه بهداشت و درمان آستارا در قالب پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حسین احمدی امروز(یکشنبه، ۵ آذر) در جمع خبرنگاران،اظهارکرد: در قالب طرح ملی غربالگری دیابت و فشار خون افراد بالای ۱۸ سال مورد پایش قرار می‌گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با بیان‌اینکه طرح ملی غربالگری دیابت و فشار خون به صورت رایگان انجام می‌شود، افزود: این طرح سراسری با هدف ارتقای سطح سلامت عمومی افراد و آگاهی بخشی در زمینه غربالگری افراد در زمینه ابتلا به دیابت و فشار خون بالا اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ هزار نفر جامعه هدف شبکه بهداشت و درمان آستارا در قالب پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون است، تصریح‌کرد: در تلاشیم همه جامعه هدف را غربالگری کنیم و در این راستا مراکز درمانی و بهداشتی آستارا آماده تست‌گیری از شهروندان است.

احمدی با اشاره به اینکه طرح ملی غربالگری دیابت و فشار خون در بندر آستارا از ۲۰ آبان آغاز شده و تا اواسط دی ماه سال جاری ادامه دارد، گفت: مردم از اول صبح تا بعد از ظهر می‌توانند به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و فشار خون و دیابت خود را مورد پایش قرار دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با بیان‌اینکه ۱۵ درصد از کسانی که به بیماری دیابت مبتلا هستند از وضعیت خود و ابتلا به این بیماری مطلع نیستند، خاطرنشان‌کرد: مردم باید این نکته را بدانند که قند بالای ۱۲۶ به صورت ناشتا به معنای دیابتی بودن آنهاست و باید توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر 1735758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha