شعر یکی از عرصه‌های جهاد در راه خداست

فرخنده زبان و قلم را یکی از عرصه های جهاد در راه خدا عنوان کرد و گفت: شعر دفاع مقدس دارای «روح ایستادگی و استقامت و تلفیقی از ایمان و حماسه» است و عشق را از زمین به آسمان پیوند می زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده- مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی شامگاه (۵ آذر) در مراسم اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت با اشاره به اهمیت شعر در جهاد تبیین، از زبان و قلم به عنوان یکی از عرصه های جهاد در راه خدا نام برد و گفت: شعر دفاع مقدس مانند خود دفاع مقدس، مقدس بوده و دارای اهمیت است چرا که روح ایستادگی، استقامت، تلفیقی از ایمان و حماسه است و عشق را از زمین به آسمان پیوند می زند.

وی با اشاره به پیش رو بودن جشنوارع شعر فجر، خواستار حضور و مشارکت جدی و فعال شاعران استان در این رویداد شد و افزود: در طول سال چندین جشنواره شامل شعر برگزار می شود و شعر طنز استان نیز بعد چندین سال دوباره فعال شده و در صورت استقبال امسال این جشنواره هم برگزار می شود.

فرخنده از فردوسی به عنوان حماسه سرای ملی نام برد و یادآور شد: رویداد ملی «از توس تا خوسف» با هدف معرفی ابن حسام خوسفی به عنوان حماسه سرای آیینی پیشنهاد و نهایی شد و ۲۸ آذر ماه با حضور استاندار در تهران پوستر این رویداد رونمایی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: اختتامیه این رویداد ملی بنا به پیش بینی های صورت گرفته در ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۳ با حضور مهمانان ملی و مهمانانی از کشور هندوستان که ارادت خاصی به این شاعر آیینی دارند، برگزار شود.

در ادامه حسین یوسفی- رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان جنوبی - هم با بیان اینکه جشنواره افق های روشن دهمین کنگره و جشنواره را پشت سرگذاشته است، به ارسال ۱۳۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره اشاره کرد.

وی گریزی به شهید رجبعلی یاری که در تاسوعای سال ۹۰ در زهک سیستان و بلوچستان به درجه جانبازی نائل شده بود زد و گفت: این شهید گرانقدر مدت ۱۰ سال در کما بوده و در تیرماه امسال به فیض شهادت نائل آمد.

یوسفی در ادامه به قرائت اشعاری که درخصوص این شهید والامقام سروده بود، پرداخت.

کد خبر 1735762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha