کاروان سلامت به 50 خانوار روستایی خدمات درمانی ارائه داد

مدیر جمعیت هلال احمر شیروان گفت: به مناسبت هفته بسیج، کاروان سلامت که به روستای سنجد از توابع بخش قوشخانه اعزام شده بود به 50 خانوار از ساکنان روستای محروم و کم برخوردار خدمات رایگان ارائه داد.

محسن نوروزی، مدیر جمعیت هلال احمر شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این کاروان سلامت متشکل از پزشک، پرستار، ماما، شنوایی سنج، فیزیوتراپ، پرسنل و اعضای داوطلب جمعیت هلال‌احمر شهرستان شیروان بود که در محل مسجد روستا ارائه خدمات دادند.

 وی خاطرنشان کرد: کاروان مزبور به ارائه خدمات سلامت شامل (ویزیت رایگان، کنترل فشارخون و توزیع داروی رایگان) در بین ساکنان روستای سنجد این شهرستان که 50 خانوار در قالب بیش از 300 نفر جمعیت هستند، پرداخت.

نوروزی عنوان کرد: کاروان های سلامت با هدف ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت و کمک به بهبود سطح سلامت روستاها کمک می کنند و  در سنوات گذشته به روستاهای مختلف خدمات پزشکی ارائه داده اند و قرار است برای ارائه خدمات مختلف به روستاهای دیگر نیز اعزام شوند.

 مدیر جمعیت هلال احمر شیروان بیان کرد: اقدامات جمعیت هلال احمر به صورت مستمر ادامه دارد و هدف این نهاد خدمت رسانی به مردم است، کاروان های سلامت داوطلبان هلال‌ احمر در فصول مختلف سال و به مناسبت های مختلف برای خدمات عام‌المنفعه و بشردوستانه به مناطق دورافتاده و محروم اعزام می‌شوند، هدف اعزام کاروان سلامت، ارائه خدمات رایگان بهداشتی، درمانی و آموزشی به مناطق محروم و  کم ‌برخوردار است.

نوروزی اضافه کرد: خدمات بهداشتی، درمانی، توزیع بسته‌های بهداشتی، آموزش مخاطرات، تزریقات، مشاوره مامایی، مشاوره روانشناسی از جمله محورهای فعالیت این کاروان‌ها بوده است.

کد خبر 1735779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha