چالش بازیکن مسلمان فرانسه به دلیل حمایت از فلسطین

یوسف عطال، بازیکن مسلمان الجزایری باشگاه نیس فرانسه به دلیل انتشار محتوایی از فلسطین در شبکه‌های مجازی محاکمه می‎‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، یوسف عطال بازیکن مسلمان الجزایری باشگاه نیس فرانسه است که در شبکه‌های اجتماعی حمایت خود را از فلسطین اعلام کرده بود. باشگاه نیس، فعالیت وی را به خاطر اینکه به جنگ اسرائیل و فلسطین واکنش نشان داده بود، تعلیق کرد و وی را نیز جریمه کرد.

پلیس فرانسه نیز وارد عمل شد و  یوسف عطال را پس از انتشار کلییپی از «محمود الحسنات» یک مبلغ فلسطینی که خواستار حمایت غزه شده بود،به اتهام «تحریک به نفرت نژادی» بازداشت و سپس آزاد کرد.

پس از آن، عطال این پست را حذف کرد و بابت آن عذرخواهی کرد و گفت: می دانم که پست من خیلی ها را شوکه کرد و قصد من این نبود و از این بابت عذرخواهی می کنم.

وی افزود: من می‌خواهم بدون هیچ ابهامی نظر خود را روشن بیان کنم، من قویاً همه اشکال خشونت را در هر کجای جهان محکوم می‌کنم و از همه قربانیان حمایت می‌کنم.

بر اساس گزارش وب سایت شبکه فرانسوی RMC ، یوسف عطال در چارچوب تحقیقات مقدماتی که به تحریک نفرت نژادی متهم شده بود، تحت نظارت قضایی آزاد شد.

وی همچنین قرار است به دلیل این اتهام در تاریخ ۱۸ دسامبر در دادگاه کیفری احضار شود.

یوسف عطال همچنین در معرض یک سال حبس و جریمه ۴۵ هزار یورویی (۴۹.۲ هزار دلاری) قرار دارد.

این وب‌سایت نوشت: عطال علاوه بر دلایل مربوط به تعلیق فعالیت‌های فوتبالی، از خروج از خاک ملی منع شده است و همچنین باید ظرف پانزده روز مبلغ ۸۰ هزار یورو (۸۷.۴ هزار دلار) جریمه خود را پرداخت کند.

در ۲۵ اکتبر گذشته نیز کمیته انضباطی لیگ فوتبال فرانسه پس از تحقیقات اولیه قضایی به اتهام «دفاع از تروریسم» و «یهود ستیزی» فعالیت وی را در هفت مسابقه تعلیق کرد.

پس از آن همه فکر کردند ماجرا با تنبیه یوسف عطال بازیکن الجزایری باشگاه نیس فرانسه به پایان رسیده است، اما بار دیگر موضوع دوباره بر سر زبان‌ها افتاد.

این پرونده احتمالاً جنجال‌های بیشتری را در مورد محاکمه مسلمانان در فرانسه به ظن یهودستیزی ایجاد می کند، زیرا بسیاری حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام کرده‌اند و این به معنای نفرت از هیچ گروه قومی یا مذهبی نیست.

کریستین استروسی، شهردار نیس، یکی از چهره های سیاسی با نفوذ و وزیر سابق صنعت، کمپین علیه این بازیکن را با توئیتی آغاز کرد و از عطال خواست که منتظر توضیح موضع خود نباشد، در غیر این صورت از باشگاه نیس اخراج خواهد شد.

رسانه‌های فرانسوی نیز کمپین بزرگی را علیه این بازیکن به راه انداختند، اما بازیکنان الجزایر در همبستگی با همکار خود عطال ایستادند و بازیکنان تیم ملی فوتبال الجزایر نیز حمایت خود را اعلام کردند.

گفتنی است، احزاب سیاسی الجزایر نیز از مقامات این کشور خواستند از یوسف عطال حمایت کنند.

کد خبر 1735785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha