تدوین سند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران

کهن سال با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را از آسیب های اجتماعی و فرهنگی مصون می دارد، گفت: سند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افق 1422 باهدف معرفی نقش مازندرانی ها در دفاع مقدس تدوین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سعید کهن سال- مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران در نشست هم اندیشی آیت الله صادق آملی لاریجانی-رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با جمعی از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، نخبگان و تشکل های ایثارگری استان که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس استان از تشکل های کارگری، نخبگان و کارآفرینان جامعه ایثارگری به عنوان راهبران شغلی و اقتصادی جامعه ایثارگری یاد واظهار کرد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با ایثار و ازخودگذشتی جان شیرین خود را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند و امنیت و آسایش امروز را مدیون ایثار شهدا و جامعه ایثارگری و ایثار خانواده های معظم شهدا هستیم.

وی از تدوین سند چشم انداز تحول و راهبردی ۱۴۲۲با دستور استاندار مازندران و هدایت های داهیانه نماینده ولی فقیه دردیار علویان خبر داد و افزود: تلاش داریم فرهنگ ایثار و شهادت در قالب این سند با استفاده از ظرفیت ها

کهن سال از ایجاد سامانه وصایا و دست نوشته های شهدا خبر داد و گفت: بازخوانی و تبیین سیره شهدا با هدف معرفی الگو به نسل نو در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد قرارگاه فرهنگی و رسانه ای نیز مورد توجه بوده است، ادامه داد: با قوت ایجاد انسجام بین مسئولین و مردم را برای تحقق ماموریت های بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این خطه از شمال کشور پیگیریم.

کهن سال با بیان اینکه ۱۱هزار و ۱۰۰نفر از فرزندان شهدا و جامعه ایثارگری در دستگاه های اجرایی استان مازندران تبدیل وضعیت شده اند، گفت: در حوزه کانون وکلا و دادگستری شعبه خاصی برای رسیدگی به پرونده های جامعه ایثارگری تدبیر شد وبه صورت رایگان به پرونده های این قشر رسیدگی می  شود.

وی به وجود ۸۲شهید امنیت، ۳۷شهید مدافع حرم، ۱۰هزار و ۴۴۰شهید دوران دفاع مقدس و  ۱۹هزار و ۸۵۵نفر از والدین شهدا در استان اشاره کرد و خاطرنشان شد: جمع آوری خاطرات شهدا و خانواده های معظم شهدا با قوت در دست اجراست.

کهن سال از بانشر خاطرات و وصایا شهدای استان در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی خبر داد و یادآورشد: بنیاد شهید و امورایثارگران استان مازندران به ۳۱۸۶فرزند پسر شهید،  ۲۱۸۵ فرزند دختر شهید،  ۲۸۳۸همسر شهید و ۳۵هزار و ۶۷۳جانباز خدمت می کند.

کد خبر 1735796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha