بایدن وادار به عذرخواهی از مسلمانان شد

رئیس جمهوری آمریکا از برخی رهبران برجسته مسلمان آمریکایی به دلیل زیر سوال بردن علنی آمار تلفات فلسطینی که توسط وزارت بهداشت غزه گزارش شده، عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « nypost»، «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا از برخی رهبران برجسته مسلمان آمریکایی به دلیل زیر سوال بردن علنی آمار تلفات فلسطینی که توسط وزارت بهداشت غزه گزارش شده، عذرخواهی کرد.

بایدن یک روز پس از اظهاراتش در ۲۵ اکتبر در مورد آمار تلفات گزارش شده در غزه که موجب ناراحتی جامعه اسلامی شد با پنج رهبر مسلمان آمریکایی جلسه ای تشکیل داد و قول داد که در این گونه موارد بهتر عمل کند.

در طول این دیدار که ابتدا برای ۳۰ دقیقه برنامه ریزی شده بود اما حدود یک ساعت طول کشید، بایدن نسبت به تشکیک خود در مورد آمار شهدای فلسطینی که در جنگ غزه کشته‌اند، ابراز تاسف کرد.

رئیس جمهوری آمریکا یک روز پیش از این نشست در یک کنفرانس مطبوعاتی صحت آمار تلفات غزه را به طور آشکار زیر سوال برد و گفت که با توجه به سوابق حماس نسبت به این مسئله تردید دارد.

بایدن گفت: من مطمئنم که بیگناهان زیادی کشته شده اند و این بهای جنگ است.

بر اساس داده های وزارت بهداشت، بیش از ۱۴ هزار فلسطینی در غزه، از جمله بسیاری از زنان و کودکان، در درگیری ها کشته شده اند.

رهبران مسلمان آمریکایی در دیدار با بایدن از او خواستند که با فلسطینی ها همدلی بیشتری نشان دهد.

این در حالی است که بایدن با فشار اعضای دولت خود شامل یک گروه  ۲۰ نفره در ماه جاری مواجه شده است که خواستار راهبردی برای کاهش مرگ‌و میر غیرنظامیان در غزه شدند.

برخی از دموکرات‌های برجسته به طور علنی واکنش جو بایدن به جنگ غزه را مورد انتقاد قرار داده اند.

این در حالی است که پس از طوفان الاقصی حماس در روز ۷ اکتبر بایدن حمایت آمریکا از اسرائیل را تایید کرد.

بایدن از اسرائیل درخواست کرد تا تلاش برای ریشه‌کن کردن حماس را ادامه دهد اما تا حد امکان تلفات غیرنظامیان را به حداقل برساند.

کد خبر 1735801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha