بخش نرم‌افزار فرهنگی از جایگاه بهتری در نظام بودجه‌ریزی برخوردار شود

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به اینکه در دولت‌ها اولویت، اختصاص اعتبارات، امور عمرانی است، تصریح کرد: اینکه باید چه اقدامی کرد تا بخش نرم‌افزار فرهنگی از جایگاه بهتری در نظام بودجه‌ریزی برخوردار شود، نیاز به همفکری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال وبختیاری، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری افزود: شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه فرهنگی استان ها تبدیل شود و با مصوبات شفاف خود، کارهای عملیاتی را تدبیر و مدیریت کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ادامه داد: در شورای فرهنگ عمومی بودجه جدیدی تزریق نمی‌شود بلکه همان بودجه‌ مشخص شده دستگاه‌های فرهنگی مدیریت می‌شود و بودجه جدیدی اختصاص نمی‌یابد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تصریح کرد: در واقع شورای فرهنگ عمومی ساختار پیوند دهنده دستگاه‌های فرهنگی است و مصوبات آن ضمانت اجرایی دارد و اهداف و اولویت‌های هر دستگاهی مشخص می‌شود.
حجت‌الاسلام خسروپناه افزود: بطور مثال اجرای سند گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری، درآمد زیادی برای استان خواهد داشت و می‌تواند به حوزه فرهنگ کمک کند.
وی اظهار داشت: اگرچه مخالف این نیستیم که طرح‌های فرهنگی باید پیوست مالی داشته باشد اما اینکه اجرای امور رو به اختصاص اعتبار گره بزنیم اشتباه است و باید با روحیه جهادی و بسیجی کارها را پیش برد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کار میدانی، اثربخش است، اظهار داشت: بنده آماده هرگونه پیگیری امور علمی، فناوری، فرهنگی و اجتماعی استان هستم و شما مطالبات و دغدغه های خود را به جد منتقل کنید تا در تهران پیگیری شود.
حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به اختصاص بودجه برای اجرای برش سند مهندسی فرهنگی استان‌ها، افزود: تاکنون برای ۱۲ استان که سند فرهنگی آن مصوب شده است، بودجه در نظر گرفته شده که این که می‌تواند بخشی از نیاز آنها را تامین کند.
وی با بیان اینکه استان‌ها برای تدوین سند مهندسی فرهنگی باید بر اساس اولویت‌ های خود پروژه تعریف کنند، اظهار داشت: استان‌ها باید برای این مهم هدفمند باشند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: اگر فرهنگ بسیجی نبود انقلاب پیروز نمی‌شد و موج سازندگی که از ابتدای انقلاب شکل گرفت، محقق نمی‌گردید و اقتدار علمی و نظامی امروز را نداشتیم.
حجت الاسلام خسروپناه ادامه داد: یک بخش از مجموعه نظامی کشور، مجموعه هوافضای سپاه است که موشک‌های نقطه‌زن تولید می‌کند که در دنیا بی‌نظیر است و این مجموعه با ۳۵ نفر کار می‌کند که اگر روحیه بسیجی نبود و روحیه اداری حاکم می‌شد کارآمدی خود را از دست می‌داد.
وی تصریح کرد: فرهنگ بسیجی خیلی ارزشمند است و تقوا، ایمان، تواضع و ایثار در آن هست و باید روی احیای فرهنگ بسیجی در خود بیشتر کار کنیم.
حجت الاسلام خسروپناه در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین اهمیت ولایت مداری پرداخت و گفت: در جامعه اسلامی مهمتر از نماز و مسجد، ولایت‌مداری است و اگر جوانان و نوجوانان ولایت‌مداری اهل بیت(ع) را پیدا کنند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود که در همین رابطه اولویت را باید به آموزش و پرورش داد.
کد خبر 1735804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha