۹۵ درصد تعهد اشتغال خراسان جنوبی محقق شد

اشرفی از تحقق ۹۵ درصد تعهد اشتغال استان در سال جاری خبر داد و گفت: تعهد اشتغال امسال خراسان جنوبی ۱۰ هزار و ۶۵۹ فرصت شغلی بوده که تاکنون ۱۰ هزار و ۱۲۲ فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز صبح ( ۶ آذر) در کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: فرایند پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در استان از ابتدای مردادماه امسال آغاز شده است و تاکنون حدود ۶۰ درصد این منابع تسهیلاتی به متقاضیان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در ادامه عملکرد مجموعه بانکی استان در زمینه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را خوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات حوزه مشاغل خانگی استان تا پایان سال جاری به صورت کامل جذب شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ میلیارد تومان اعتبار شناور ملی در حوزه مشاغل خانگی برای استان تعیین شده است، افزود: میزان تعهد اشتغال امسال خراسان جنوبی ۱۰ هزار و ۶۵۹ فرصت شغلی بوده که تاکنون ۱۰ هزار و ۱۲۲ فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شده است.

اشرفی در ادامه از تحقق ۹۵ درصدی تعهد اشتغال استان از ابتدای سال جاری خبر داد و عنوان کرد: این استان به لحاظ ثبت اشتغال در سامانه رصد تا کنون رتبه هفتم کشوری را کسب کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ایجاد بازارچه‌های دائمی برای عرضه تولیدات مشاغل خانگی در استان در دستور کار است که در این زمینه از طرف کمیته امداد، بنیاد برکت، بنیاد علوی و بسیج اعلام آمادگی شده است.

پرداخت بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی در استان

غلامرضا اشرفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار کرد: در سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی برای استان اختصاص یافته است که با توجه به معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل تا پایان سال باید نسبت به جذب منابع مشاغل خانگی اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه از مردادماه امسال ۵۶ میلیارد تومان از اعتبارات مشاغل خانگی به استان ابلاغ شده است، گفت: تاکنون ۶۸۱ طرح مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شد که از این تعداد ۳۴۴ طرح به مبلغ ۳۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

اشرفی با بیان این که امسال اعتبارات مشاغل خانگی استان نزد هشت بانک عامل شامل ملی، ملت، صادرات، تجارت، قرض الحسنه مهر ایران، پست بانک، رفاه کارگران و توسعه تعاون است افزود: حمایت از طرح‌های مشاغل خانگی که دارای شرایط لازم باشند، در دو قالب مستقل و پشتیبان قابل پرداخت بوده و سود این تسهیلات برابر چهار درصد و به صورت قرض الحسنه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: شهرستان‌های سرایان، فردوس و درمیان در زمینه ایجاد اشتغال پیش‌رو بوده و بالاترین درصد تعهد اشتغال را در سامانه رصد ثبت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۲۹ دستگاه اجرایی خراسان جنوبی در زمینه ثبت اشتغال در سامانه رصد فعالیت دارند، اظهار داشت: استان خراسان جنوبی به لحاظ صحت‌سنجی و راستی ‌آزمایی اشتغال ثبت شده در سامانه رتبه پنجم کشور را دارد.

کد خبر 1735823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha