ضرورت بررسی ابعاد مختلف جنگ غزه از سوی دانشگاه ها

دبیر علمی همایش بین المللی طوفان الاقصی و غزه؛ روایت ها و واقعیت ها گفت: جنگ غزه صرفا بعد نظامی ندارد و دانشگاه ها باید ابعاد مختلف این جنگ را بررسی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، همایش بین المللی طوفان الاقصی و غزه؛ روایت ها و واقعیت ها صبح امروز با حضور سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و دکتر محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مجتمع دانشگاهی ولایت واحد تهران مرکز آغاز به کار کرد.

اکبر نصراللهی در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: همایش طوفان الاقصی و غزه؛ روایت ها و واقعیت ها با مشارکت دانشکده ها و دانشگاه های آزاد اسلامی، اندیشکده ها و رسانه ها و با هدف تبیین و تشریح عملیات طوفان الاقصی و وقایع غزه در حال برگزاری است.

دبیر همایش بین المللی طوفان الاقصی و غزه؛ روایت ها و واقعیت ها افزود: استمرار جهاد تبیین در حوزه فلسطین و غزه با برگزاری 50 نشست تخصصی در حوزه های مختلف از ویژگی های این همایش می باشد که همه گروه های تخصصی دانشگاه ها می توانند در حوزه های مرتبط با حوادث و وقایع غزه ابعاد مختلف جنگ را بررسی کنند.

رییس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز خاطرنشان کرد: این همایش به تبیین عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی و مقاومت مردم غزه می پردازد که به تشریح روایت درست عملیات طوفان الاقصی برای نخبگان و دانشجویان و مردم می پردازد.

وی ادامه داد: برگزاری همایش طوفان الاقصی به این مراسم محدود نمی شود بلکه سرآغازی است برای جهاد تبیین دانشگاه ها تا به مسئله فلسطین بپردازند.

دبیر علمی همایش طوفان الاقصی و غزه؛ روایت ها و واقعیت ها ادامه داد: یورش رژیم صهیونیستی به غزه صرفا بعد نظامی نداشته است بلکه ابعاد سیاسی، اجتماعی و دینی در پی دارد و بعد نظامی فقط ویترین نظامی است چرا که جنگ غزه جنگ دو تمدن، دو تفکر و جنگ روایت ها است.

نصراللهی با تاکید بر اینکه تمام دانشگاه ها باید به مسئله بررسی ابعاد جنگ غزه ورود کنند، تصریح کرد: ابعاد مختلف جنگ غزه باید توسط دانشگاه ها بررسی شود؛ به عنوان نمونه پیامدهای محیط زیستی یورش رژیم صهیونیستی به غزه باید بررسی شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه عملیات هفت اکتبر فراموش شد و امکان تشریح تمدن ابعاد آن برای مردم فراهم نشد، خاطرنشان کرد: در همایش بین المللی طوفان الاقصی و غزه؛ روایت ها و واقعیت ها سعی می شود تا تمام ابعاد جنگ غزه برای مردم و دانشگاهیان بازگو شود.

گفتنی است، دکتر غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری، دکتر حسن آهنگر رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع)، دکتر انسیه خزعلی معاون امور زنان ریاست جمهوری، دکتر عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان، دکتر محمد مهدی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، سردار سید مجتبی ابطحی دبیر کل حمایت از انتفاضه و خالد قدومی نماینده حماس در تهران، ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی و دیگر اندیشمندان و صاحب نظران در این حوزه سخنرانی می کنند.

کد خبر 1735831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha