لزوم آسیب شناسی خدمات ستاد اربعین خراسان جنوبی

طالبی ضمن تاکید بر آسیب شناسی کمبودهای ستاد اربعین خراسان جنوبی و برنامه ریزی برای رفع آنها از هم اکنون، گفت: همایش عظیم اربعین می تواند از بسترهای اساسی تمدن سازی اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز (۶ آذر) در ستاد اربعین حسینی(ع) استان ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اظهار داشت: همایش عظیم اربعین می تواند از بسترهای اساسی تمدن ساز اسلامی باشد.  

وی با بیان اینکه این همایش عظیم یکی از اساسی ترین مولفه های تمدن سازی است که ویژگی های منحصر به فرد از جمله حرکت فرامذهبی به همراه دارد، افزود: تمدن سازی، منحصر به دین خاصی نیست در اربعین علاوه بر شیعیان، اهل تسنن و سایر ادیان ما هم حضور دارند و به موضوع توسل به ائمه اعتقاد دارند.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه همایش اربعین، نماد پرشکوه و پیام وحدت امت اسلام است، افزود: تبادل فرهنگ و کمک رسانی در اربعین به وقوع می پیوندد، با وجود اینکه در غرب آسیا شاهد گروه های انحرافی، داعش و گروه های تروریستی و تکفیری هستیم و دشمن همه تلاش خود را برای کمرنگ کردن این خیل عظیم به کار می برد اما همه مردم بدون هیچ نگرانی امنیتی در کنار هم قرار می گیرند.  

وی به آثار سیاسی اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین نمایش قدرت مسلمانان، گفتمان ظلم ستیزی و گفتمان عزت و آزادگی بوده و اقتدار مسلمانان در اربعین مجدد یادآوری و باز تولید می شود.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان خاطر نشان کرد: اربعین بازتولید شعائر انقلاب اسلامی بوده و بزرگترین مکتب اخلاق و ابر رسانه است که دنیا را معطوف به خودش می کند، برخی رسانه های معاند به دنبال تخریب هستند اما جریان اربعین و یکپارچگی مسلمان را به دنیا به عنوان ابر رسانه مخابره می کند. 

وی اضافه کرد: جا دارد از دست اندرکاران این حرکت بزرگ و کمیته های زیرساخت، مشارکت ها،  بهداشت و درمان، کمیته ثبت نام، بازرسی، فناوری اطلاعات، حمل و نقل و صدا و سیما قدر دانی کنیم که به خوبی پای کار بودند.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد: هماهنگی اقدامات و برنامه ها از هم اکنون برنامه ریزی شود و کمیته ها برای نارسایی هایی احصاء شده تصمیم گیری کنند.  

طالبی خواستار پیشرفت مصوبات در جلسات آینده ستاد اربعین شد و افزود: در موضوع کمبودها و آسیب های جریان اربعین باید از هم اکنون پیگیری های لازم در دستور کار باشد تا پشتیبابی و اعزام زائران تسهیل شود.  

وی گفت: ذهن ها تنها نباید معطوف به همایش اربعین در عراق باشد بلکه در سطح استان هم باید برنامه ها آسیب شناسی شوند.

در این جلسه در خصوص سوخت مورد نیاز اتوبوس های اعزامی به اربعین، مدیریت بیمه اتباع، نظارت های لازم بر جلسات کمیته های اربعین، نظارت و پیگیری بارگذاری برنامه های کمیته ها، برگزاری جلسات ستاد اربعین به صورت منظم، رفع مشکلات زائران پاکستانی و افغانستانی بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 1735896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha