اعلام همبستگی وکلای ترکیه با همکاران فلسطینی خود در غزه

وکلای ترکیه در میدان سلطان احمد تجمع کرده و حمایت کشورهای اروپایی از حملات رژیم صهیونیست به غزه را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، تعدادی از وکلا در استانبول تظاهراتی را در همبستگی با همکاران فلسطینی خود که در نتیجه حملات اسرائیل کشته شدند، ترتیب دادند.

وکلا در میدان سلطان احمد گرد هم آمدند و بیانیه ای را با عنوان «دکترین حقوق بشر فروپاشیده» و با امضای حدود هزار نفر از فعالان حقوق بشر قرائت کردند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم چفیه‌های خود را به همراه پلاکارد حاوی نام همکاران خود که در حملات اسرائیل جان خود را از دست دادند، روی زمین گذاشتند.

فرقان غربت اوغلو، وکیل کارآموز فلسطینی  نسخه ترکی این بیانیه را قرائت کرد و ریما نعیم اوغلو نسخه انگلیسی آن را خواند.

در این بیانیه تاکید شده است که سرزمین‌های فلسطینی برای چندین دهه در معرض اشغال، محاصره و ظلم بوده و اکنون شاهد جنایات غیرقابل تصوری است.

در این بیانیه همچنین  تاکید شده است که رژیم صهیونیستی هفتم اکتبر گذشته دست به کشتارهای بی رویه علیه غیرنظامیان در نوار غزه فلسطینی زده است.

وی خاطرنشان کرد: حملات رژیم صهیونیستی منجر به کشته شدن بیش از 15000 نفر از جمله حدود 5000 کودک و مجروح شدن ده ها هزار نفر شده است.

در این بیانیه همچنین اقدام کشورهای اروپایی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرده و گفتند: حقیقت روشن این است که رژیم صهیونیستی در غزه نسل کشی کرده است.

کد خبر 1735905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha