نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در دانشگاه بیرجند برپا می‌شود

اکبرپور با اشاره به اینکه دانشگاه بیرجند ۲۱ نشریه دارد که ۱۰ نشریه علمی و پژوهشی است، گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در دانشگاه بیرجند به همت پارک علم و فناوری همزمان با هفته پژوهش برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ابوالفضل اکبرپور - معاون پژوهش فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند  امروز (۶ آذر) در نشست خبری هفته پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند اظهار کرد: برنامه های هفته پژوهش استان از ۱۱ تا ۱۷ آذرماه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه همزمان با هفته پژوهش مراسم زنگ پژوهش، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در دانشگاه بیرجند به همت پارک علم و فناوری برگزار می شود، گفت: همچنین مدیران فعال، صنعتگران و پژوهشگران برتر با حضور استاندار تجلیل می شوند.

معاون پژوهش فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند  از برگزاری سناریوی علمی و پژوهشی، دیدار با نخبگان علمی و پیشکسوتان،  تورهای پژوهشی و بازدید از صنایع بزرگ استان،  بازدید دانش آموزان از مراکز علمی دانشگاه، تجدید از بانوان فعال در حوزه اشتغال و تجلیل از خیرین بر اساس شاخص های هفته پژوهش در این هفته خبر داد و گفت: همچنین برنامه رفع چالش های شرکت های دانش بنیان، برگزاری سخنرانی ها،  کارگاه ها، دعوت از اساتید مدعو در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در حوزه پژوهشی پنج مدیر در دانشگاه بیرجند فعال هستند، افزود: دانشگاه ۲۱ نشریه دارد که ۱۰ نشریه علمی و پژوهشی هستند که پنج نشریه در ISC  رونمایی شده است.

معاون پژوهش فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند  گفت: ۶۳ شرکت در دانشگاه بیرجند فعال هستند و مرکز مهارت آموزی با کمک فنی و حرفه ای در دانشگاه مستقر و فعال هستند.  

وی با بیان اینکه دو ماموریت توسعه زنجیره ارزش افزوده مواد معدنی و توسعه زنجیره ارزش محصولات استراتژیک استان بر عهده دانشگاه بیرجند گذاشته شده است،   گفت: در آزمایشگاه مرجع بیرجند تمام آزمایشات و آنالیزهای حوزه معدن را انجام می دهیم و پیگیر مجوز آزمایشگاه محیط زیست هستیم.

وی گفت: در هفته پژوهش در دانشگاه بیرجند از ۱۲ سرآمد پژوهش و سه پژوهشگر برتر تجلیل می شوند و سه نفر به هفته پژوهش در سطح ملی در حوزه شیمی و معدن به تهران اعزام خواهیم داشت.

کد خبر 1735945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha