برپایی بزرگترین یادمان فاطمی کشور در یک روستا

حیدری از برپایی بزرگترین یادمان فاطمی کشور به همت کانون فرهنگی هنری «طوبی» روستای «فتح آباد» شهرستان خفر خبر داد.

محمدحسین حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، گفت: «یادمان یاس کبود» روستای «فتح آباد» شهرستان خفر به عنوان بزرگترین یادمان فاطمی کشور در نوزدهمین سال برپایی خود میزبان ارادتمندان به بی بی دوعالم است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «طوبی» افزود: یادمان امسال با محوریت «ولایت» و با شعار«ولایت، مقاومت، ظهور» با فضا سازی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع برپا شده است.

وی بیان کرد: در این یادمان، سیره تاریخی میلاد پیامبر اکرم (ص) تا ظهور حضرت، ولی عصر (عج) به صورت نمادین به تصویر کشیده شده و در آن بخش‌های مختلف شامل عصر جاهلیت، شهادت حمزه سید الشهدا، شهادت حضرت زهرا (س)، انقلاب فاطمی، انقلاب حسینی، انقلاب اسلامی، انقلاب مهدی و انتظار فرج به نمایش در آمده است.

حیدری از آیین افتتاحیه نوزدهمین دوره یادمان یاس کبود خبر داد و گفت: این برنامه روز یک شنبه ۱۲ آذرماه ماه از ساعت ۱۵ در روستای فتح آباد خفر برگزار می شود.

وی با اشاره به زمان فعالیت بزرگترین یادمان فاطمی کشور، اذعان کرد: این نمایشگاه از ۱۲ تا ۲۶ آذر ماه فعالیت دارد و محبان اهل بیت(ع) می توانند همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به بازدید از یادمان فاطمی بپردازند.

مدیر کانون فرهنگی هنری طوبی ادامه داد: همچنین زمان فعالیت یادمان یاس کبود روستای فتح آباد در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ صبح است.

بزرگترین یادمان یاس کبود در کیلومتر ۱۲۵ بزرگراه شیراز_جهرم و کیلومتر ۵۰ بزرگراه جهرم به خفر واقع شده است.

این یادمان همه ساله و در ایام سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به همت جوانان روستای فتح آباد شهرستان خفر دایر می‌شود.

کد خبر 1736011

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha