محاسبات ما باید بر مبنای تعلیم قرآنی باشد

آیت الله دژکام گفت: معادلات و محاسبات ما باید بر مبنای تعلیم قرآنی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز دوشنبه (7 آذر) در مراسم اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان نیروی هوایی کشور در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز، گفت: نام قرآن هر جا باشد برکت وجود دارد.

وی با اشاره به آیه ۸۹ سوره نحل «وَیَوْمَ نَبْعَثُ فِی کُلِّ أُمَّةٍ شَهِیدًا عَلَیْهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَجِئْنَا بِکَ شَهِیدًا عَلَی هَؤُلَاءِ وَنَزَّلْنَا عَلَیْکَ الْکِتَابَ تِبْیَانًا لِکُلِّ شَیْءٍ»(روز قیامت که می شود خدای متعال از هر امتی یک شاهد می آورد)، افزود: در برخی از اشارات قرآنی آمده که روز قیامت به اندازه ۵۰ هزار سال دنیا طول می کشد و هر گروه با پیامبرشان محشور می شوند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: امت حضرت نوح سراغ حضرت نوح می آیند که کاری کند اما حضرت نوح از عهده بر نمی آید، سایر پیامبران هم از عهده بر نمی آیند و این به خاطر این است که پیامبر گرامی اسلام فرمود تمام پیامبران دعای مستجاب داشتند اما در دنیا نفرین کردند و تمام شد ولی پیامبر ما نفرین نکرد و این حق را نگه داشته برای روزی که سخت تر از دنیا است. 

وی اضافه کرد: پیامبر اسلام دعای خود را ذخیره فرموده برای روز قیامت و همه خدمت پیامبر می آیند و درخواست کمک می کنند و پیامبر مقابل خدا سجده می کند و شفاعت همه مردم و امت ها را پیش خدا می کند که شرایط سخت شده است و خدای متعال دستور به حساب و کتاب می کند تا مردم از این صحنه رد شوند. 

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه قرآن کریم در مورد روز قیامت مکرر توضیح داده شده است، عنوان کرد: علامه طباطبایی فرموده ۱۲۰۰ آیه قرآن در رابطه با قیامت است که یک پنجم قرآن می شود که مردم روز قیامتی هست و بعد علامه طباطبایی می فرماید یکی از عوامل تاثیر گذار در محاسبات خود در زندگی را بحث قیامت قرار دهید که اگر قیامت را در نظر نگیریم محاسبات ما غلط از آب در می آید. 

وی اضافه کرد: گاهی می بینیم تحلیل های سیاسی ما جور در نمی آید و آنچه در صحنه واقع می شود با آنچه که تحلیل می شود متفاوت است و وقتی بررسی می کنیم متوجه می شویم که در معادله ما مسئله قیامت به عنوان عاملی که ضریب به قضایا می دهد در نظر گرفته نمی شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه اگر ما مسئله قیامت را در نظر نگیریم همین که رسانه های بیگانه می گویند درست است، گفت: ما اگر حساب قیامت را در نظر نگیریم و فقط دنیا باشد مطمئن باشید تحلیل آنها روی حساب و کتاب دنیوی درست است اما اگر این عامل قیامت را در معادله آوردیم مسئله تغییر می کند. 

 به گفته وی، جهاد تبیین واجب است، تبیین در قرآن است و در تحلیل ها باید اثر باور به قیامت دیده شود وگرنه ما امروز روحانی عمامه به سر هم داریم که تحلیل مانند رسانه های بیگانه می دهد که می گوید بیخیال باشیم.سوال ما این است در روز قیامت می توانید جواب دهید؟در غزه بیش از ۵ هزار بچه را کشته اند و این کار فرعونیت رژیم صهیونیستی است.این همه زن را کشته اند و آنکه می گوید صلح کنیم و کوتاه بیاییم جواب این را روز قیامت می تواند دهد؟فکر قیامت نیست که بیخیال است وگرنه اگر قیامت باشد حساب جور دیگری است، معادلات و محاسبات ما باید بر مبنای تعلیم قرآنی باشد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده قرآن دستورات کاربردی دارد و ما باید در چهارچوب تعلیم قرآن تحلیل کنیم، گفت: علامه طباطبایی فرموده اگر این عامل یعنی روز قیامت در محاسبات شما نباشد هیچ تفاوتی با بقیه تمدن ها نخواهید داشت.ویژگی تمدن دینی، اسلامی و ایرانی این است که انسان را فقط برای دنیا نمی خواهد و می فرماید "فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً"، امیدوار هستم همه خوبی های دنیا و آخرت نصیب شما شود.

کد خبر 1736061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha