‌گفتگو با مدیر یک گروه جهادی که در ۱۰ استان به مردم محروم خدمت می‌کنند

روایتی از یک گروه تبلیغی جهادی با ۷۰ مبلغ که تاکنون در ۱۰ استان از کشور و همچنین در کشور عراق به ارائه فعالیت‌های جهادی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام محسن سروی دهسرخ در گفت‌وگو با شبستان، در خصوص فعالیت‌های گروه تبلیغی جهادی راه سعادت گفت: یکی از رسالت های ما خدمت به مردم به خصوص در مناطق محروم و کم برخوردار است. برهمین اساس از سال ۹۲ به اتفاق جمعی از طلاب و دانشجویان جهادی این گروه را پایه گذاری و تاکنون در ۱۰ استان از کشور و همچنین در کشور عراق به ارائه فعالیت‌های جهادی پرداختند.  

وی بیان کرد: از ابتدای کار بحث وحدت و تقریب را در دستور کار قرار داده و بیشتر به مناطق محروم سنی نشین توجه داشتیم. به عنوان مثال نوروز ۹۸ در سیل استان گلستان چند ماهی را آنجا حضور داشتیم و به حدی نگاه مردم عزیز کشورمان در آن مناطق آق قلا و دیگر مناطق که از اهل تسنن بودند خوب بود که انگیزه ما را دوچندان می کرد. این را در سیل سیستان هم تجربه کردیم.

‌گفتگو با مدیر یک گروه جهادی که در ۱۰ استان به مردم محروم خدمت می‌کنند

وی در خصوص تعداد اعضای این گروه جهادی گفت: در کارگروه تبلیغی مؤسسه حدود ۷۰ مبلغ خواهر و برادر در مناسبت‌های ملی و مذهبی به ارائه خدمات تبلیغی و ترویج معارف اهل بیت(ع) می‌پردازند و تاکنون موفق شدند، چند استان را تحت پوشش فعالیت‌های تبلیغی خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام سروی با اشاره به دیگر فعالیت‌های مبلغان گروه تبلیغی جهادی راه سعادت، بیان کرد: فضای تبلیغی این موسسه در دهه آخر صفر و ایام اربعین معطوف به شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا و همچنین مرزهای مهران و خسروی می‌باشد، و مبلغان به مدت ۱۰ روز به صورت شبانه‌روزی مستقر هستند.

وی حضور روحانیت را در فضاهای تبلیغی و در بین مردم ضروری خواند و گفت: از ابتدای انقلاب و حضور امام راحل مردم خاطره شیرینی از روحانیت به یاد دارند، زیرا یک طلبه با اقتدار توانست از درون حوزه به دادگری و عدل بین مردم، در مقابل نظام ستمگر پهلوی بایستد.

حجت‌الاسلام سروی تصریح کرد: امروزه در بحران‌ها، بی‌عدالتی‌ها و خدمت‌رسانی به محرومین، طلایه‌داران، روحانیت مبارز انقلابی هستند، که در خط امام و رهبری و مسیر آرمان‌های انقلاب و اسلام قدم برمی‌دارند، لذا در اردوهای تبلیغی جهادی طلاب ملبس باید پیشگام و جلودار باشند.

‌گفتگو با مدیر یک گروه جهادی که در ۱۰ استان به مردم محروم خدمت می‌کنند

مدیر گروه تبلیغی جهادی راه سعادت به بیان یکی از خاطرات تبلیغی خود پرداخت و گفت: در اردو جهادی در روستاهای اهل سنت استان بلوچستان که با حضور ۱۵۰ نفر از دانشجویان و طلاب، به‌مدت ۷۲ روز به طول انجامید، به ساخت دو مدرسه اقدام کردیم، که با گذشت زمان ارتباط طلاب با برادران اهل سنت بیشتر از قبل می‌شد، به گونه‌ای که در کارهای جهادی مشارکت داشتند و حتی در نماز جماعت شرکت می‌کردند.

وی گفت: مجموعه واحد بانوان مؤسسه راه سعادت نیز علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی، مسابقات کتابخوانی آنلاین برگزار می‌کنند که تاکنون از ۲۰ استان کشور در این مسابقات شرکت نمودند.

پایان پیام/

کد خبر 1736064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha