برپایی محفل انس با قرآن کریم با حضور جوانان مسجدی در گیلانغرب

الفتی گفت:همزمان با ایام دهه اول فاطمیه با حضور جوانان، نوجوان و اعضای کانون در مسجد صاحب الزمان گیلانغرب محفل انس با قرآن کریم برگزار شده است.

جلیل الفتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت جوانان مسجدی در ایام فاطمیه ،گفت:حضرت زهرا (س)، کامل‌ترین و برترین بانوی عالم است که به عنوان دختر، همسر و مادر معصوم، با القاب و کنیه‌هایی همچون سیده نساء عالم، ام‌الائمه، ام‌ابیها، طاهره، صدیقه کبری شناخته می‌شوند.

مدیر کانون فرهنگی هنری علی بن موسی الرضا(ع) در گیلانغرب افزود: پس از رحلت پدر حضرت زهرا(ُس) و مظلومیت همسر و غصب حق‌شان، در اثر هجوم برخی از افراد سرشناش و جراحت پیکر اطهرشان به شهادت رسیدند  و بنابر وصیت خویش شبانه و به صورت پنهانی دفن گردیدند؛ به طوری که محل قبر شریفش هنوز نامعلوم است.

برپایی محفل انس با قرآن کریم با حضور جوانان مسجدی در گیلانغرب

وی خاطر نشان کرد: ائمه معصومین بهترین الگو را حضرت زهرا(س) دانسته اند، این بدان معنااست که این حضرت حتی برای ائمه معصومین هم الگو بوده اند و حضرت زهرا(س) به عنوان یک بانوی تاثیرگذار در حوادث ابتدای اسلام و اولین شخص در دفاع از ولایت حضرت علی(ع) در تاریخ اسلام است.

الفتی تصریح کرد: هدف از اجرای ویژه برنامه های فاطمیه در ایام شهادت حضرت زهرا(س)، تاثیری گذاری مستقیم و غیر مستقیم بر عموم مخاطبان خود در همه گروه های سنی بخصوص جوانان و نوجوانان است.

مدیر کانون فرهنگی هنری علی بن موسی الرضا(ع) با اشاره به برنامه های اجرایی ایام فاطمیه در این کانون ،گفت:برگزاری محفل انس با قرآن ، برپایی جلسه در مورد سیره وروش زندگی حضرت فاطمه (س)،سیاه پوش کردن کانون و مسجد، برپایی ایستگاه صلواتی در مسجد، برپایی مسابقه نقاشی فاطمی، برگزاری مراسم شب شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س)در مسجد از مهمترین برنامه های کانون در ایام فاطمیه بود.

برپایی محفل انس با قرآن کریم با حضور جوانان مسجدی در گیلانغرب

کد خبر 1736101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha