گفتگوی حماس و جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین درباره تلاش‌ها برای توقف جنگ  در غزه

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس با دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین درباره تلاش‌ها برای توقف جنگ اسرائیل در نوار غزه گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسماعیل هنیه با هیئتی از رهبری فهد سلیمان، دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین دیدار کرد و در آنجا تحولات سیاسی و میدانی مربوط به نبرد طوفان الاقصی و پیامدهای استراتژیک آن را بررسی کردند.

وی افزود: دو طرف درباره تحولات صحنه سیاسی و مذاکره و تلاش‌های برادران میانجی در قطر و مصر برای پایان دادن به جنگ نابودی رژیم صهیونیستی، راه‌های مقابله با آن و انعطاف‌پذیری و مثبت‌اندیشی که از سوی مقاومت در این زمینه ارائه شده است، گفت‌وگو کردند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف درباره «وضعیت داخلی فلسطین و راه‌های حرکت برای رفع موانع دستیابی به وحدت مردم ما و نهادهای ملی آنها» گفتگو کردند.

همچنین دو طرف بر تقویت اقدامات مشترک دوجانبه و ملی در دو جهت، مقابله با طرح‌های صهیونیست‌ها در کرانه باختری و نوار غزه و خنثی کردن آن و دستیابی به اهداف و آرمان‌های سیاسی و انسانی مردم و توسعه چشم انداز مشترک و برنامه‌های اقدام ملی در سطح داخلی فلسطین تاکید کردند.

حماس روز چهارشنبه اعلام کرد: هنیه با مصر و قطر در مورد ایده‌های جنبش حماس به منظور دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه تماس گرفته است.

بر اساس گزارش‌های رسمی از اسرائیل، مذاکرات غیرمستقیم بین تل آویو و حماس برای دستیابی به توافق مبادله اسرای اسرائیلی با اسرای فلسطینی و آتش بس در غزه از سر گرفته شده است.

بر این اساس گزارش‌ها، دیوید بارنیا، رئیس موساد اسرائیل برای برگزاری نشست‌هایی درباره توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه، عازم دوحه، پایتخت قطر است.

تا روز جمعه، نه اسرائیل، نه حماس و نه میانجی‌ها پاسخی را که جنبش فلسطین به میانجی‌ها ارائه کرد و روز چهارشنبه به اسرائیل مخابره شد، منتشر نکردند.

با میانجیگری قطر، مصر و آمریکا که از تل آویو حمایت مطلق می کنند، گروه‌های فلسطینی در غزه و اسرائیل ماه‌ها است که مذاکرات غیرمستقیم متزلزلی را برای دستیابی به توافق مبادله اسرا و توقف جنگ با غزه انجام داده اند.

کد خبر 1771530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha