تیم مذاکره کننده اسرائیل روز پنج شنبه عازم قطر می‌شود

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که پس از رایزنی های امنیتی، بنیامین نتانیاهو به هیئت مذاکره کننده دستور داد روز پنج شنبه عازم قطر شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، رسانه‌های اسرائیلی از مشورت‌های امنیتی فوق العاده اسرائیل که امروز انجام شد، خبر داده و تاکید کردند: تنها به مسئله مبادله اسرا نپرداخته‌اند، بلکه موضوعات استراتژیک دیگری را نیز مورد بررسی قرار داده‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از گفتگو با رهبران امنیتی و نظامی، به هیئت مذاکره‌کننده دستور داد روز پنجشنبه (۴ مرداد ماه)  به قطر سفر کنند.

گیلی کوهین، مفسر امور سیاسی کانال «کان» گفت: در پایان رایزنی‌های امنیتی فوق العاده که ۶ ساعت به طول انجامید و به موضوع سند اسرائیل برای تبادل اسرا، آتش‌بس و دیگر مسائل راهبردی پرداخته شد، دفتر نخست‌وزیری روز پنجشنبه هیئت خود را برای ادامه مذاکرات به قطر می‌فرستد.

کوهین گفت: مقامات اسرائیلی که در این مذاکرات شرکت کردند همچون هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش، دیوید بارنیا رئیس موساد، رونن بار رئیس شین بت و همچنین در بخش‌هایی از رایزنی‌ها، سرلشکر ذخیره نیتزان آلون و همچنین ران دیرمر، وزیر امور استراتژیک، در این جلسه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه این جلسه مشورتی عملاً شبیه رایزنی در نوعی کابینه جنگی است، خاطرنشان کرد: در پایان صحبت‌ها مقرر شد که ظاهراً هیئت به دوحه برود و رئیس موساد قرار است ریاست این هیئت را برعهده داشته باشد.

به همین ترتیب، مفسر اسرائیلی خاطرنشان کرد: در این جلسه تنها به موضوع اسرا و مفقودین و تبادل اسرا پرداخته نشد، بلکه پیامدهای راهبردی آن  نیز بررسی شد.

کد خبر 1773783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha