بازگشت بعد از هفت سال

پیکر یعقوبی، شهید مدافع حرم بعد از گذشت هفت سال کشف و هویتش از طریق آزمایش DNA شناسایی و امروز به همراه پیکر هفت شهید دیگر به میهن اسلامی بازگشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، پیکر مطهر شهید گیلانی مدافع حرم «محمدرضا یعقوبی کیاسه» در مناطق عملیاتی سوریه کشف شد.  

 سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در راستای پیگیری دستور سردار حاج قاسم سلیمانی مبنی بر پیگیری ویژه مفقودین محور خان‌طومان سوریه، پیکر مطهر هشت تن از شهدای مدافع حرم شناسایی و به میهن اسلامی بازگردانده شد.

در این اطلاعیه اسامی این شهدای والامقام به ترتیب، شهید مهدی ذاکرحسینی، شهید علی آقاعبدالهی، شهید حسن اکبری، شهید سید مصطفی صادقی همگی از تهران، شهید رضا عباسی از کرمانشاه، شهید غلامعلی تولی از گرگان، شهید الیاس چگینی از قزوین و شهید محمدرضا یعقوبی‌کیاسه از استان گیلان قید شده است.  

پیکرهای این شهدا با آزمایش DNA در مرکز ژنتیک نور دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سپاه شناسایی شده است.

اعلام شده است که؛ پیکرهای این شهدا پس از طواف در حرم رضوی برای خاکسپاری به زادگاهشان منتقل شوند.

شهید محمدرضا یعقوبی متولد سال ۱۳۴۴ در شهرستان لنگرود بود که در ۵ تیرماه سال ۱۳۹۵ همزمان با ۱۹ رمضان و لیالی قدر در سوریه و در دفاع از حرم اهل بیت(ع) در عملیات مستشاری به شهادت رسید و به همین دلیل شهید لیلةالقدر نام گرفت، اما پیکرش تا کنون در منطقه گمنام مانده بود.  

این شهید والامقام از جامعه حقوقی کشور و وکیل پایه یک دادگستری گیلان بود که سابقه حضور در جبهه دوران دفاع مقدس و نیز مقام جانبازی را داشت.  

مراسم‌ تشییع و خاکسپاری پیکر شهید یعقوبی در گیلان متعاقباً اعلام می‌شود.

استان گیلان در دوران دفاع مقدس هشت هزار شهید و در جبهه مقاومت ۲۳ شهید مدافع حرم تقدیم ارزش های انقلاب اسلامی کرده است.

بازگشت بعد از هفت سال

کد خبر 1736123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha