برگزاری همایش ملی «تبیین آرا وآثار علامه سیدعلیخان مدنی» در حرم شاهچراغ(ع)

حقیقی نیک گفت: همایش ملی « بزرگداشت شخصیت و تبیین آرا و آثار علامه ذوالفنون سید علیخان مدنی شیرازی» در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

امیرعباس حقیقی نیک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس از برگزاری همایش ملی «بزرگداشت شخصیت و تبیین آرا و آثار علامه ذوالفنون سید علیخان مدنی شیرازی» به میزبانی حرم مطهر شاهچراغ(ع) خبر داد.

مدیر روابط عمومی حرم مطهر شاهچراغ(ع) به محورهای همایش اشاره کرد که شامل معرفی ابعاد شخصیتی و سیر زندگانی علامه مدنی شیرازی، سیره علمی وآرا علامه و معرفی و بررسی آثار علامه سید علیخان مدنی شیرازی می شود.

به گفته وی، این برنامه روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه مصادف با سالروز میلاد امام سجاد(ع) و روز بزرگداشت صحیفه سجادیه از ساعت ۹ تا ۱۷ در حرم مطهر حضرت احد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

حقیقی نیک مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این همایش را تا یکم بهمن ماه اعلام کرد و گفت: شرکت کنندگان باید آثار خود را به صورت تمام متن، در قالب فایل ورد به نشانی www.eform.shahecheragh.ir/alikhan ارسال کنند.

سید صَدرالدین عَلی بن احمد بن محمد مَعصوم حسینی دَشتَکی شیرازی (۱۰۵۲ - ۱۱۱۸ق یا ۱۱۲۰ق)، معروف به سید علی خان مدنی و سید علیخان کبیر و در نزد عرب به ابن معصوم مدنی از علمای شیعه قرن دوازدهم هجری. ریاض السالکین در شرح صحیفه سجادیه از آثار مهم اوست.

دوران عمرش را در شهرهای مختلف سپری کرد. پس از سفر به هند، در حیدرآباد، وزیر دربار سلطان‌عبدالله قطب شاه و پس از آن در برهانپور لاهور، رئیس دیوان حکومت سلطان محمد اورنگ‌زیپ شد. آخر عمر خود را در شیراز به تدریس گذراند.

کد خبر 1736157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha