100 طرح متناسب با زیست بوم فرهنگی و عشایری در نمایشگاه ایلدخت ایرانی و اسلامی به نمایش درآمد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۱۰۰ طرح در زمینه مد و لباس متناسب با زیست بوم فرهنگی و عشایری استان ویژه بانوان به عنوان یک کار منحصر به فرد در نمایشگاه به نمایش درآمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین افتتاحیه نمایشگاه مد و لباس با عنوان «ایلدخت»ایرانی، اسلامی امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، مدیرکل فنی و حرفه‌ای، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان و جمعی دیگر از مسئولان در محل نگارخانه باران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

«امین درخشان» در این آئین، گفت: این نمایشگاه تحت عنوان نمایشگاهی برای عرضه لباس نبوده؛ بلکه برگزاری این کار برای لزوم توجه به بحث مدها و طرح‌های لباس است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: معمولاً این دغدغه در جامعه وجود دارد که در برخی مواقع مردم برای تهیه لباس‌های مناسب به ویژه در حوزه بانوان، با یک دغدغه و مشکل جدی مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه بستری را فراهم می‌کند تا بتوانیم نمایشگاه‌های بزرگتری را با همکاری مسئولان و اعضای کارگروه مد و لباس استان برگزار کنیم، هرچند انتظار می‌رفت که اعضای کارگروه همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

درخشان یادآور شد: بیش از ۱۰۰ طرح در زمینه مد و لباس مناسب با زیست بوم فرهنگی و عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد ویژه بانوان به عنوان یک کار منحصر به فرد در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور رایزنی صورت گرفته که این نمایشگاه بتواند در جشنواره فجر امسال در زمینه مد و لباس با توجه به شرایط امروزی مسئله حجاب و پوشش به عنوان یک دغدغه جدی، توسط شورای فرهنگ عمومی کشور در کارگروه مد و لباس کشور مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه برپایی نمایشگاه‌ها در مراکز شهرها به ویژه مرکز استان مکان مناسبی وجود ندارد و به عنوان یک دغدغه جدی محسوب می‌شود، اظهار امیدواری کرد این نمایشگاه زمینه‌ای برای برپایی نمایشگاه بزرگتری برای عرضه و فروش در شهر یاسوج باشد.

درخشان گفت: نمایشگاه مد و لباس ایلدخت به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین همکاری قرارگاه شهید سلیمانی ذیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان برگزار می‌شود.

کد خبر 1736197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha