پیش بینی تهدیدات زیستی و بیولوژیک از سوی شهید فخری زاده

حجت الاسلام اقاجانپور با اشاره به فعالیت های برجسته شهید فخری زاده گفت: شهید فخری زاده پیش بینی و آینده نگری تهدیدات زیستی و بیولوژیکی دشمن را داشت و آمادگی لازم را در مجموعه خود ایجاد کرده بود؛ به همین دلیل با سرعت تولید واکسن کرونا انجام شد.

حجت الاسلام آقاجانپور رییس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، در مورد ویژگی های بارز شهید فخری زاده گفت: شهید فخری زاده علاوه بر اینکه دانشمند برجسته هسته ای ایران بود، فردی بود که در فلسفه، عرفان و شعر نیز ید طولایی داشت .شهید فخری زاده نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران است. بیش از 25 سال است که شهید فخری زاده را می شناسم و جلسات مختلفی را با او داشتم و یک هفته قبل از شهادت شهید فخری زاده در خدمت او بودم.

رییس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع  گفت: از ویژگی های برجسته شهید فخری زاده این بود که در عین حال اینکه از دانشمندان برجسته بود، بسیار متواضع و خاکی بود و همواره وقتی با مخاطبان مواجه می شد، دست به سینه بود. الگوی اخلاق، ادب و تواضع بود.

حجت الاسلام آقاجانپور اظهار کرد: در آخرین دیدار به یاد دارم که درگیر ویروس منحوس کرونا بودیم. شهید فخری زاده از اولین کسانی بود که در مجموعه خود کیت تشخیص کرونا را ارایه کرد و تولید واکسن کرونا را نیز مجموعه این شهید ارایه داد که بعد از شهادت وی این واکسن به واکسن فخرا معروف شد که بنده از این واکسن استفاده کردم.

وی تصریح کرد: از زمانی که ویروس کرونا منتشر شد تا تولید واکسن آن هشت ماه به طول انجامید و این موضوع به این دلیل بود که شهید فخری زاده پیش بینی و آینده نگری تهدیدات زیستی و بیولوژیکی دشمن را داشت و آمادگی لازم در مجموعه خود و همکاران ایجاد کرده بود؛ به همین دلیل با سرعت تولید این واکسن انجام شد.

وی گفت: ما شهید فخری زاده را مصداق آیه من المومنین رجال صدقوا ... یعنی به عهد و پیمانی که با خدا بستند، وفا کردند. شهدا عهد و پیمان بستند که از اسلام و امنیت کشور دفاع کنند و به عهد خود وفادار بودند. به ملت ایران عرض می کنم امنیتی که من و شما امروز داریم به واسطه دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی شهید فخری زاده و فخری زاده ها و سردار محبوب دل ها حاج قاسم سلیمانی است.

کد خبر 1736252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha