۴۰۵ طلبه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:در مجموع ۴۰۵ طلبه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسنعلی عزت خواه» امروز در نشست مشترک آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه بویراحمد، اظهار کرد: با توجه به ضرورت برگزاری این نشست در سطح استان، آموزش و پرورش باید با تعامل، همدلی، همراهی، هم فکری هم گرایی و تغییر نگرش‌ها و تفکرها را در این سازمان ساری و جاری کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر تفاهم نامه در زمینه محورهای مدارس وابسته به حوزه‌های علمیه، تبلیغ امور فرهنگی و تربیتی، جذب و آموزش، توانمندسازی و ارتقاء منابع انسانی، سایر برنامه‌های پیشنهادی و ابتکاری که مختص به استان هستند نیز در این نشست‌ها مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر برنامه‌های ابلاغی وزارت یک سری موضوعاتی در سطح استان نیز بررسی و اجرایی می‌شوند، افزود: هدف از این نشست این است که علما راهبردهای لازم را ارائه داده و مدیران مدارس با همکاری طلاب مشغول به فعالیت در مدارس، کارها را انجام دهند.

عزت خواه به فعالیت ۳۸۲ نفر طلاب در قالب طرح امین در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: از این تعداد، ۱۲۰ نفر برادر و ۲۶۲ نفر طلبه خواهر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۳ طلبه وظیفه نیز در این سازمان خدمت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در مجموع می‌توان گفت که ۴۰۵ طلبه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: انتظاری که دارم این است که طلاب نباید خود را از آموزش و پرورش جدا بدانند، زیرا هم اکنون در مدیریت آموزش و پرورش نیاز مبرم به حضور طلاب بوده و ضرورت دارد که همکاری‌ها بیشتر باشد.

عزت خواه اظهار کرد: آموزش و پرورش و بحث تربیت متعلق به همه ما بوده و انتظار همکاری بیشتری از طرف حوزه را داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: انتظار می‌رود طلاب ملبس به لباس طلبگی در کلاس‌های درس حاضر شوند.

مدارس وابسته به حوزه‌های علمیه یکی از موضوعات این نشست بود و مقرر شد که آموزش و پرورش زیرساخت‌هایی لازم را فراهم و حوزه‌های علمیه نظارت لازم را بر مدارس مورد نظر داشته باشند.

طرح پیوند «مدرسه و مسجد» و همچنین طرح تربیتی امین برای تامین مبلغین توانمند در آموزش و پرورش نیز از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

طرح تربیتی اوقات فراغت و برگزاری برنامه‌های فرهنگی با استفاده از ظرفیت حوزه و طلاب در مدارس و ... نیز در این نشست مطرح شدند.

کد خبر 1736276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha