مانور زلزله و ایمنی در آستارا برگزار شد

مانور زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، همزمان با سراسر کشور، بیست و پنجمین مانور زلزله و ایمنی با شعار« مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» امروز(پنجشنبه، 8 آذر) با شرکت بیش از 18 هزار دانش‌آموز در مدارس این شهرستان برگزار شد.

محمدرضا شهاب‌زاده در حاشیه اجرای این مانور در مدرسه شهید علی انصاری،اظهارکرد: اجرای مانورها، همایش‌ها و کارگاه‌ها باعث تقویت آمادگی جامعه در مقابله با بحران‌ها و حوادث‌ می‌شود.

فرماندار بندر آستارا آشنایی با شیوه‌های مقابله با بحران‌ها و حوادث را از دیگر مزایای مانورها، همایش‌ها و کارگاه‌ها عنوان کرد و افزود: برگزاری اینگونه برنامه‌ها در مدارس یک ضرورت بوده و باید در اولویت باشد.

وی با بیان‌اینکه با برگزاری چنین مانورهایی دانش‌آموزان با مهارت‌های مختلفی آشنا می‌شوند، تصریح‌کرد: آشنا شدن دانش‌آموزان با مهارت‌های مختلف می‌تواند در زمان بحران‌ها و حوادث به کمک آنان بیاید.

شهاب‌زاده خاطرنشان‌کرد: دانش‌آموزان در جریان این مانور با نحوه چادرزدن، حمل مصدوم، اطفای حریق و کمک‌های اولیه و کمک به پیدا کردن افراد مصدوم زیر آوار در زمان وقوع زلزله آشنا شدند.

فرماندار بندر آستارا از همکاری اعضای ستاد مدیریت بحران در برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس این شهرستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: لازم است دانش‌آموزان همیشه در بستر مدارس از آمادگی خاص برخوردار باشند و موارد ایمنی مرتب یاد آوری شود.

کد خبر 1736300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha