لزوم مطالعه در ابعاد زندگی و هویت انسانی و الهی حضرت زهرا(س)

مدیر حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: حوزه‌های علمیه‌ خواهران باید در ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) و هویت انسانی و الهی ایشان، مطالعه جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،   حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان، در اجلاس سراسری مدیران و مسئولان مدارس علمیه خواهران استان‌های خراسان که به میزبانی دفتر خواهران این حوزه برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات مدیران و مسئولان مدارس به تبیین جایگاه، عظمت و شخصیت حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: ابعاد شخصیت والای حضرت‌زهرا(س) بسیار گسترده و وسیع است که تنها در سایۀ تأمل می‌توان به گوشه‌ای از شخصیت و فضائل آن‌ حضرت پی برد.

وی با اشاره به روایت «سمیت فاطمة بتولا لانها بتلت عن النظیر» گفت: یکی از القاب حضرت زهرا(س) بتول است زیرا حضرت طبق روایات متعدد بی‌نظیر هستند و بتول به کسی می‌گویند که مانند و مثل ندارد و از ابتدا تا پایان خلقت، ایشان منحصر به فرد هستند.

مدیر حوزه علمیه خراسان در بخشی دیگر از سخنان خود با استناد به روایت «لَوْ لَا أَنَ اللَّهَ خَلَقَ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ ع لَمْ یکنْ لِفَاطِمَةَ ع کفْوٌ عَلَی ظَهْرِ الْأَرْضِ آدَمُ فَمَنْ دُونَهُ» بیان داشت: وجود و منزلت حضرت زهرا(س) حتی از انبیای الهی به‌جز پیامبر اکرم بالاتر است، و اگر خداوند سبحان وجود حضرت علی(ع) را، بر روی کره زمین خلق نکرده بود مردی هم‌کفو حضرت زهرا(س) پیدا نمی‌شد.

این عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در خصوص مقام علمی حضرت زهرا(س) نیز گفت: حضرت امیرالمؤمنین(ع) پیوسته به وجود و دانش حضرت فاطمه(س) افتخار می‌کنند و مقام علمی ایشان را به رخ می‌کشند و می‌فرمایند همسر من کسی است که در بین دیگران نظیر ندارد.

وی افزود: مصحف فاطمه علم اولین و آخرین امام است که فرشته الهی آن را برای حضرت آوردند و ایشان املا و حضرت علی(ع) نیز آن را انشا می‌نمودند و نزد همه اهل بیت علیهم السلام بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط با بیان اینکه امام راحل در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود فرمودند «ما مفتخریم که مصحف فاطمه از آن ماست»، گفت: حوزه‌های علمیه‌ باید در ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) و هویت انسانی و الهی ایشان، مطالعه جدی داشته باشند.

وی در پایان به سوالات مدیران و مسئولان مدارس علمیه خواهران پاسخ داد.

کد خبر 1736320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha