کانون‌های تخصصی خواهران مساجد باید نسبت زنان با مسجد را مشخص کند

روحی گفت؛ اولین نگاه کانون‌های تخصصی خواهران باید این باشد که نسبت خواهران با مسجد را تعریف کند زیرا مسجد کانون بسیاری از تحولات بوده و سفارش‌های زیادی راجع به آن داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محسن روحی، پنجشنبه(۹ آذر) در اولین دوره آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان حوزه جوانان و زنان را در موضوع مهمی خواند که دشمن هم این دو را هدف گرفته و در اغتشاشات سال گذشته نیز به این حوزه‌ها ضربه‌هایی وارد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تاکید بر اینکه بر لزوم برنامه‌ای مدون در دو حوزه یاد شده، اظهار کرد: البته این به معنای آن نیست که نظام تاکنون برنامه ای نداشته زیرا زنان تحصیلکرده و نخبگان جوان زیادی که داریم حاکی از توجه نظام به این دو قشر است.

وی سپس با اشاره به فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مسجد را به عنوان یک پایگاه محله‌ای مهم مورد تاکید قرار داد و با اشاره به شکل‌گیری کانون‌های تخصصی خواهران؛ بر لزوم فعالیت‌هایی برای زنان و دختران جهت جذب بیشتر آنان به مسجد تاکید و بیان کرد: باید برای انس و حضور بیشتر زنان و دختران به مسجد برنامه‌ریزی کرد.

روحی بخشی از این مسئولیت را هم متوجه دولت و نظام دانست و مثال زد: وقتی آموزش و پرورش و یا دانشگاه برای وقت نماز برنامه‌ریزی نکرده، یعنی تیر خلاص به ترویج نماز زده شده است.

وی با افزودن این مطلب که همانگونه که باید نسبت  برنامه‌ها را با نماز بسنجیم؛ در حوزه مسجد هم همین است که محور باشد و بقیه برنامه‌ها را در نسبت با مسجد در نظر بگیریم؛ متذکر شد: اولین نگاه کانون‌های تخصصی خواهران باید این باشد که نسبت خواهران با مسجد را تعریف کند زیرا مسجد کانون بسیاری از تحولات بوده و سفارش‌های زیادی راجع به آن داریم.

روحی توجه به خلق مخاطب مهم در برنامه‌های کانون‌های خواهران را مورد تاکید قرار داد و توصیه کرد: خود را گرفتار انبوه فعالیت‌های فرهنگی نکنید؛ فضای عمومی را باید درگیر کرد و شما نقش اساسی در جذب نوجوانان و کودکان دارید.

وی در پایان خطاب به مدعوین گفت: با خدا معامله کنید.

گفتنی است؛ ۲۸ کانون تخصصی خواهران در شمال استان شکل گرفته و قرار است تا پایان سال به ۳۵ مورد برسد و پس از طی فرآیند آموزشی در نظر گرفته شده برای آنان، با دریافت حکم رسمی ستاد کانون‌های مساجد کار خود را در مساجد شروع کنند.

کد خبر 1736341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha