گلستان، سرزمین اقوام و برادری

زنگانه از همه دست‌اندرکاران برگزاری نخستین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور در استان گلستان قدردانی کرد و گفت: گلستان میزبان اقوام و مذاهب مختلف بوده و به رنگین اقوام و سرزمین برادری شهره است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، علی‌محمد زنگانه امروز (پنجشنبه ۹ آذر) در نخستین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور که به میزبانی شهرستان بندرترکمن برگزار شد، اظهارکرد: خداوند متعال در قرآن کریم درباره جایگاه شهدا فرموده است «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أموتا بل أحیاء عند ربهم یرزقون». یعنی شهدا در جایگاهی قرار دارند که نزد خدا روزی می‌خورند.

استاندار گلستان با اشاره به تقدیم ۴ هزار شهید از این استان برای دفاع از انقلاب اسلامی و ملت ایران، خاطرنشان کرد: آنان در راه اعتلای جمهوری اسلامی و دفاع از ملت شریف ایران، جان خود را بذل و ایثار کردند.  

وی با بیان اینکه شهدا مانند چراغی فروزنده مسیر خدمت به مردم را به ما نشان‌می‌دهند، گفت: همه شهدا خصوصا سیدالشهدای مقاومت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همواره به ما توصیه می‌کردند که عاقبت بخیری در راستای دل بستن به مقام معظم رهبری است. بر ما لازم و واجب است که از رهبر حکیم و فرزانه انقلاب پیروی و پشتیبانی کنیم.

زنگانه از همه دست‌اندرکاران برگزاری نخستین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور در استان گلستان قدردانی کرد و افزود: گلستان میزبان اقوام و مذاهب مختلف بوده و به رنگین اقوام و سرزمین برادری شهره است.

وی ادامه داد: اقوام مختلف از جمله فارس و ترکمن، کر  و لر و ترک و بلوچ، سیستانی و مازنی و ... با مذاهب مختلف از شیعه و سنی در کنار هم زندگی برادرانه‌ای دارند و این مهم‌ترین ویژگی استان گلستان است.

استاندار گلستان شهدا را نماد وحدت و برادری دانست و خاطر نشان کرد: همانگونه که همه اقوام در پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت داشتند، در دفاع از آن نیز حضور پررنگی داشته و دارند. تقدیم هزاران شهید به‌ویژه بانوان که همواره نقش بی‌نظیری در عرصه دفاع مقدس و مقاومت داشته‌اند، افتخارآفرین است.

کد خبر 1736369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha