شالبافیان: گردشگری مقاومت نیازمند روایت هویت‌هاست

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت:ابزارهای ما برای انتقال به دیگران، منوط به روایت است؛ آن چیزی که الان نیاز گردشگری مقاومت بوده، روایت هویت های ما است و باید به آن توجه کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، علی‌اصغر شالبافیان، امروز در پنجمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت که در مجتمع فرهنگی ولایت مشهد برگزار شد اظهارکرد: آن چیزی که الان نیاز گردشگری مقاومت بوده، روایت هویت‌های ماست و باید به آن توجه کنیم.

وی افزود: در حوزه گردشگری مقاومت به ادبیات‌سازی رسیده‌ایم که کاملا جا افتاده است، بارها پیش آمده که در صحبت با دیگران می‌توانیم بگوییم گردشگری مقاومت چیست و توضیحات آن را ارائه دهیم.

شالبافیان تصریح کرد: یکی از دلایل انجام این امر، برگزاری و تکرار نشست‌های مختلف است؛ این نشست‌ها به پر و بال دادن این حوزه کمک زیادی خواهد کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ابزارهای ما برای انتقال به دیگران، منوط به روایت است؛ آن چیزی که الان نیاز گردشگری مقاومت بوده، روایت هویت های ماست و باید به آن توجه کنیم؛ این روایت‌ها اولویت و اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: تولید محتوا برای روایت و تربیت راوی از جمله مهم ترین مولفه‌های ما برای توجه به این حوزه است؛ اکنون باید بدانیم که تولید محتوا متناسب با راوی در حوزه گردشگری بسیار کم است و قانع کننده نیست لذا ما به عنوان خط مقدم باید در راستای تکلیف خود به محورهای متناسب با این موارد حرکت کنیم. 

آمادگی مجلس برای معرفی و رونق گردشگری مقاومت در سطح کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهارکرد: آمادگی داریم تا از ظرفیت‌ مجلس شورای اسلامی برای معرفی و رونق گردشگری مقاومت استفاده کرده و در این راستا گام برداریم.

وی افزود: در مجلس و حاکمیت نگاه ما این است که ظرفیت ما در حوزه گردشگری و صنایع دستی به قدری بالا بوده که آثار و برکات آن در مسائل اقتصادی نیز قابل لمس خواهد بود؛ حتی تجربه ظرفیت اقتصاد بدون نفت را نیز با حوزه گردشگری و صنایع دستی می‌توانیم داشته باشیم.

پژمان‌فر عنوان کرد: ظرفیت‌های فرهنگی متنوعی را در کشور خود داریم و دنیا تشنه مصادیق فرهنگی ما است؛ شاید موضوع ایران هراسی که به شدت روی آن سرمایه‌گذاری شده، عدم سهل شدن ارتباط مردم دیگر کشورها با ایران باشد.

پایان پیام/

کد خبر 1736398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha