گفتمان سازی زن تراز انقلاب ماموریت کانون های تخصصی خواهران

مقدم با اشاره به خلاء گفتمان سازی الگوی سوم زن در جامعه، گفت: کانون های تخصصی خواهران مساجد باید زمینه گفتمان سازی زن تراز انقلاب اسلامی را در سطح محلات فراهم نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، مهدی مقدم- معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در اولین دوره آموزشی مدیران کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران مساجد مازندران که به همت ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران به میزبانی کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل برگزار شد، با اشاره به اهمیت آشنایی بانوان فعال مسجدی با هویت وشاخصه های زن تراز انقلاب اسلامی اظهار کرد: اساسا ما در طی این سال ها که از شهادت حضرت زهرا(س) می گذرد هنوز زن مطلوب و تراز را به درستی نشناختیم.

گفتمان سازی زن تراز انقلاب ماموریت کانون های تخصصی خواهران

وی با بیان اینکه وقتی ما برای نفس، جنسیت قائل می شویم یعنی در نظام خلقت از زن یک انتظار دیگری وجود دارد، گفت: شرق زن را انسان درجه دو می داند و غرب نیز زن را در غایت مردم می داند اما رهبر معظم انقلاب اسلامی الگوی سوم زن را مطرح می کنند چرا که تفاوت ما با نگاه شرق و غرب این که زن تراز انقلاب اسلامی سعه وجودی زن از سعه وجودی مرد بیشتر تکالیف که به زن بار می شود از تکالیف مرد بیشتر است.

مقدم با بیان اینکه تا وقتی زن به معرفت خود شناسی نرسد قطعا جامعه نیز نگاه دم دستی به زن خواهد داشت، افزود: زن قرار که مرکز عواطف باشد، اساسا زن مسئول تربیت(تربیت از شئون ربوبیت است که خدا این نقش را به زن داد) است، اساسا مردان برای کارهای دم دستی ساخته شدند اما زنان برای انجام امورات محتوایی آفریده شدند.

وی با بیان اینکه باید تعریف درست زن تراز انقلاب اسلامی بین بانوان تبیین شود، گفت: رفتارهای ما بین آب و نان با هم متفاوت است نان را محترم می شماریم و آب را اصراف می کنیم چرا که اهمیت آب به درستی تبیین نشده است.

گفتمان سازی زن تراز انقلاب ماموریت کانون های تخصصی خواهران

مقدم با بیان اینکه برای مرد ایرانی کار یک ارزش است اما بین زنی که چند فرزند دارد با زنی که به فکر فرزند آوری نیست تفاوت قائل نمی شویم، ادامه داد: اگر به زن دارای چند فرزند ارزش می دادیم قطعا امروز با چالش عدم میل به فرزندآوری مواجه نبودیم.

وی برلزوم گفتمان سازی هویت زن تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: باید با مطالعه و تحقیق هویت زن تراز انقلاب معرفی و تبیین شود.

مقدم با تاکید براینکه تکلیف کانون های تخصصی خواهران امروز این که گفتمان سازی زن تراز انقلاب اسلامی را در سطح محلات داشته باشند، افزود: وظیفه ما شناخت زن تراز انقلاب اسلامی است اگر این هویت به درستی تبیین نشود نمی توانیم شاهد کار ویژه هایی در حوزه بانوان باشیم.

کد خبر 1736422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha