باید شعاع فعالیت‌ها منحصر به مسجد نباشد

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه باید شعاع فعالیت‌ها منحصر به مسجد نباشد، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند نقش حلقه‌های میانی را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «ستار هدایت خواه» امروز در دوره آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: کار فرهنگی نیاز به صبر و حوصله داشته و نباید پر توقع باشیم.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه عمل به وظیفه مهم بوده و باید در این راستا تلاش کنیم، گفت: مدیران کانون‌های فرهنگی مساجد باید اهل جهاد بوده، همه توان خود را به میدان بیاورند و از خداوند بخواهند که به کار آنها برکت دهد.

وی یکی از کارهای تشکیلاتی را جذب نوجوانان و جوانان دانست و خطاب به مدیران کانون‌های تخصصی بانوان، افزود: باید در محلات، مساجد و مناطق مختلف بتوانید بسترهای لازم را در زمینه علاقه افراد برای جذب فراهم کنید.

هدایت خواه با اشاره به اینکه برای ماندگاری افراد باید متناسب با نیاز آنها خوراک تهیه شود، بیان کرد: کار فرهنگی باید در بستر ارائه خدمات اجتماعی طبق فرمایش مقام معظم رهبری قرار گیرد.

این استاد دانشگاه خواستار استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای ارائه خدمات اجتماعی شد و خاطرنشان کرد: رفتار ما با افراد می‌تواند برای جذب آنها به مسجد و فعالیت‌های فرهنگی موثر باشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه رفتار و نگاه دعوت کننده باید تربیتی باشد، افزود: مداومت یکی از لوازم اصلی اثرگذاری بوده و باید برنامه‌ها در طول زمان استمرار داشته باشند.

هدایت خواه با اشاره به اینکه برنامه‌ها باید جذاب، تاثیرگذار، با کیفیت و دارای محتوای عمیق باشد، خاطرنشان کرد: ارتباط نزدیک و چهره به چهره با افراد نیز در راستای جذب آنها به مسجد و فعالیت‌های آن موثر است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید به سراغ مردم از طریق حلقه‌های میانی برویم و ظرفیت‌ها را در مناطق مختلف گسترش دهیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید عناصر کنشگر فعال، توانمند و ارتباط مداوم با آنها وجود داشته باشد، یادآور شد: طبق تعبیر مقام معظم رهبری باید حلقه‌های میانی را به میدان بیاورید.

هدایت خواه ضمن تاکید بر اینکه باید شعاع فعالیت‌ها منحصر به مسجد نباشد، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند نقش حلقه‌های میانی را داشته باشند.

کد خبر 1736439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha