توجه انسان به خدا باعث یاری او از جانب جنود الهی می‌شود

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا تفاوت امام و شهدا و حاج قاسم با سایرین را در توجه به خداوند دانست و گفت: هرگاه انسان، خدا را در زندگی ببیند، جنود الهی به کمک او می آیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان، پنجشنبه شب(۹ آذر) در بیست پنجمین یادواره سرداران و 33 شهید اختیارآباد و دو شهید گمنام در سالن سیدالشهداء گلزار شهدا و با حضور خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شد؛ با اشاره به سوره مبارکه عصر، نقطه مقابل خسران را فلاح و رستگاری دانست.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه افراد مومن به خدا و ملکوت و سنت‌های الهی و... در سعادت و سیادت هستند؛ تصریح کرد: ایمان به خدا یعنی بن‌بستی وجود ندارد؛ یعنی در محاصره ۳۶۰ درجه هلیکوپتر حاج قاسم (در اربیل) می‌نشیند و فاتحانه بیرون می‌آید؛ ابرمرد جبهه توحید امام راحل همه موازنه قدرت را به نفع مستضعفان و محرومان تغییر می دهد و ایمان به خدا یعنی بچه های حماس ۱۱ لایه امنیتی در عمق ۲۰ کیلومتری دشمن را رفته و افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را از خواب بیرون می‌کشند اما آنان با گنبد آهنین و جنگ الکترونیک و... متوجه نمی شوند. 

وی با تاکید بر اینکه باید قدرت الهی و اراده حق را شناخت؛ تصریح کرد: هر گاه دشمن خواسته نور الهی را خاموش کند، با اقسام جنگ هم نتوانستند و امروز در باریکه غزه گیر کردند زیرا قدرت الهی و نیروی ایمان را نمی شناسند. 

حجت‌الاسلام جوشقانیان تفاوت امام و شهدا و حاج قاسم با سایرین را در توجه به خداوند دانست و با افزودن این مطلب هرگاه خدا رو دیدی جنود الهی به کمک انسان می آید؛ سرد شدن آتش گناه و کینه و شهوت و... را در گرو خداباوری دانست و اظهار کرد: امام را تبعید کردند تا نور او را خاموش کنند اما امام در تحول تمدنی و انفسی و خانوادگی و اجتماعی حرف مبنایی دارد و  دنیا باید امام را بشناسد. 

وی با اشاره به اینکه آزادگان دنیا صدای امام را شنیدند و جبهه‌ای مختلف فاطمیون و حیدریون و.. قداره‌ترین دشمنان را مغلوب کردند؛ اهمیت ایمان و معرفت را یادآور شد و افزود: در حالیکه برخی از شهدای ما سواد نداشتند اما معرفت بالایی داشتند؛ عده ای هم با مدارج و جایگاه علمی بالا جزو اپوزیسیون و در اردوگاه دشمن علیه ولایت و ارزش ها هستند. 

مدیر موسسه روایت سیره شهدا سپس به مشخصات عمل صالح پرداخت و اولین آن را عمل خداپسندانه و مطابق با شرع مقدس دانست که باعث بالا رفتن جایگاه انسان می‌شود.

وی التزام به ولایت را دومین مشخصه نام برد و با تاکید بر اینکه مُهر ولایت باید پای اعمال باشد؛ گفت: برخی به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویا در عصر غیبت کبری ما ملت و مردمانی محروم هستیم و تکلیفی نسبت به اصل ولایت نداریم! این در حالی است که‌ حاج قاسم در وصیت نامه خود ۱۷ بار از ولایت سخن گفته و امروز دشمنان ما به ولایت فقیه بیش از هر کسی بغض دارند. 

حجت‌الاسلام جوشقانیان تاکید کرد: خط ولایت در عصر غیبت کبری را باید ترسیم و تفسیر کرد؛ که جهان اسلام در مقابل دنیای کفر و ارتداد نقشه و راهبر ندارد و باید این را ترسیم کرد. 

وی التزام به حلال الهی و متخلق به اخلاق نیک را از دیگر ویژگی‌های عمل صالح برشمرد و با بیان اینکه خلق و اخلاق پیامبر در منش و گرایش و بینش شهدا متجلی شده بود؛ افزود: ما یادواره شهدا می‌آئیم که یک قدم به خدا نزدیک‌تر شویم. 

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا در این بخش از سخنانش از شهید موسی اسکندری یاد کرد که چگونه باعث تحول کسی شد که آب دهان به صورت او انداخته بود اما عاقبت او ختم به شهادت شد.

وی به جایگاه عبادت و معنویت در عمل صالح اشاره و تصریح کرد: در زندگی شهدا عبادت و سیاست و اقتصاد و بصیرت و نشاط همه در جایگاه خود به هم تنیده شد.

حجت‌الاسلام جوشقانیان با متذکر شدن این مطلب که بمباران تبلیغاتی دشمن گاهی باعث مایوس شدن جوانان می‌شود در حالیکه ما با وجود آنکه تحریم شونده بودیم اما فائق آمدیم و امروز فرهنگ مقاومت و استقامت و شهدایی باعث شده در غزه کودک ۵ تا ۶ ساله هم جوهره ایمان خود را نشان داد و اگر این فرهنگ نهادینه شود در سخت ترین شرایط فاتحانه بیرون می آئیم. 

کد خبر 1736461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha