یادواره شهدای روستای باغچه‌سرا آستارا برگزار شد

به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) یادواره ۷ شهید روستای مرزی باغچه‌سرا بخش مرکزی بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و به همت سپاه ناحیه، حوزه مقاومت بسیج شهید اژدرپور، بخشداری و شورای بخش مرکزی، دهیاری و شورای اسلامی و هیئت امنای مسجد جامع و قدس؛ یادواره ۷ شهید والامقام دوران دفاع مقدس شهیدان ادریس اژدرپور، انوشیروان بنی‌اسد، میر سعید سید تقوی، ثروت معصومی، سلیمان بنی‌خادمی، فرنوش قنبری و میرغنی موسوی در مسجد قدس روستای مرزی باغچه‌سرا برگزار شد.

یادواره شهدای روستای باغچه‌سرا آستارا برگزار شد

در این مراسم معنوی که شب گذشته(پنجشنبه، ۹ آذر) و با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، پیشکسوتان دفاع مقدس، مسئولین محلی و اهالی روستای مرزی باغچه‌سرا و روستاهای همجوار برگزار شد، حاضرین یاد و خاطره ۷ شهید والامقام روستای مرزی باغچه‌سرا را گرامی‌داشتند.

یادواره شهدای روستای باغچه‌سرا آستارا برگزار شد

در یادواره شهدای روستای مرزی باغچه‌سرا امید چالاک از قاریان بین‌المللی با تلاوت آیاتی از قرآن مجلس را به فیض رساند که بارها مورد تشویق و تحسین شرکت کنندگان در یادواره شهدا قرار گرفتند.

پس از تلاوت این قاری جوان، حجت‌الاسلام محمد جواد باقری‌ارومی امام جمعه بندر آستارا به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در این مراسم یاد و خاطره شهدا را گرامی‌داشت و افزود: شهیدان زنده‌اند و نزد پروردگار روزی می‌خورند و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند.

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه سبک و سیره زندگی شهدا نقشه راه سعادت است، تصریح‌کرد: اگر راه آنان را ادامه دهیم در دنیا و آخرت به سعادت می‌رسیم.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به اینکه شهدا مردان بی‌ادعا بودند که با خدا معامله کردند، گفت: آنها جان‌شان را تقدیم کردند تا ما امروز در آسایش و امنیت باشیم.

وی ادامه داد: اگر رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و رزمندگان نبود امروز در جهان اقتداری نداشتیم و امنیت و اقتدار را مدیون آنانیم، شهدا جان‌شان را تقدیم کردند تا جمهوری اسلامی با اقتدار سرپا بایستد.

یادواره شهدای روستای باغچه‌سرا آستارا برگزار شد

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی با رمز یا زهرا(س) در عملیات‌ها شرکت می‌کردند، افزود: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با توکل بر خدا  و توسل بر اهل‌بیت(ع) در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل حضور می‌یافتند و رمز پیروزی ما نیز همین بود.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج یابد،خاطرنشان‌کرد: سبک و سیره زندگی شهدا به جوانان معرفی شود و همه در این راستا وظیفه دارند.

یادواره شهدای روستای باغچه‌سرا آستارا برگزار شد

گفتنی است، مداحی رضا فکریان و سینه‌زنی حاضرین از دیگر بخش‌های یادواره ۷ شهید والامقام روستای مرزی باغچه‌سرا بود.

در پایان این یادواره؛ از فرماندهان، شورای نمایندگی ولی‌فقیه، شورای فرماندهی حوزه، شورای پایگاه‌های مقاومت، گشت رضویون، اعضای ضابطین قضائی، بسیجیان نمونه و ورزشکاران مقام‌آور در رشته‌های ورزشی و تیم‌های برتر مسابقات والیبال جام هفته بسیج با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد.

کد خبر 1736465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha