خودباوری در تولید کاغذ؛ لبیک به فرمان رهبری

اسماعیلی با تاکید براینکه کمک به حوزه نشر به عنوان یکی از مظاهر خوداتکایی و خودباوری با قوت در دستور کار قرار دارد، گفت: خداوند متعال را شاکریم که به هدایت های داهیانه رهبری و حمایت دولت ۱۵۵ هزار جلد کتاب درسی دانش آموزان ایران اسلامی با کاغذ مازندران تولید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین خودکفایی در تولید کاغذ مورد نیاز کتب درسی که با حضور سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران و امید نیک نژاد- مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران در حال برگزاری است، به سفر دو سال گذشته به مازندران و بازدید از چوب و کاغذ این خطه از شمال کشور اشاره و اظهار کرد: ۱۵۵میلیون جلد کتاب درسی دانش آموزان ایرانی با کاغذ تولید مازندران روانه کلاس های درس شده است.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از حوزه نشر کشور نیز از کاغذ تولید مازندران بهره مند هستند، افزود: عنوان ملی شدن صنعت نشر با قوت در دستور کار داریم.

اسماعیلی بیان کرد: کمتر از ۵هزار تن تولید کاغذ داخلی را داشتیم و نیاز آموزش و پرورش ۵۵هزار تن و نزدیک به ۳۰تا۴۰هزار تن کاغذ نیاز دیگر وزارت خانه ها بود که با همت کارگرروه کاغذ و نشر به ریاست معاون اول رئیس دولت سیزدهم امروز شاهد خودکفایی در تولید کاغذ ایرانی هستیم.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم یک دولت متحد و یکپارچه است، افزود: رئیس دولت سیزدهم مکتبی و شجاع است و همه ی دولت به مثاابه یک گروه هماهنگ در کنار هم کار کردند امروز شاهد خودکفایی در تولید کاغذ هستیم.

اسماعیلی از افتتاح کارخانه تولید کاغذ در شیراز خبر داد و گفت: مجموعه تولید کاغذ سبز نیز به زودی افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه کاغذ این را تنها یک موضوع فنی و صنعتی نمی دانیم بلکه تولید کاغذ به یکی از مهمترین هویت های ایران اسلامی بدل شده است، ادامه داد: تمامی دستاوردهای بینظیر صنعتی، امنیتی، دفاعی و ...محصول نگاه فرهنگی ایران اسلامی است.

اسماعیلی با تاکید براینکه رهایی از بند استعمار باید ابتدا از راه فکر و اندیشه محقق شود، گفت: قل و زنجیر استعمار به همت امامین انقلاب اسلامی از فکر و اندیشه مردم ایران اسلامی بازکردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه دولت سزدهم صادق وعده است، خاطرنشان شد: موانع تولید با حمایت دو. لت برداشته شده و تلاش داریم علاوه بر تامین نیازمندی های کشور به صادرکننده کاغذ تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه ماهانه هزار تن کاغذ در اختیار ناشرین قرار داده می شود، گفت: تمامی ارگان ها، مطبوعات، ناشرین و ... برای حمایت از تولید داخلی به مصرف کاغذ ایرانی روی بیاورند.

اسماعیلی بابیان اینکه کتاب و تامین کاغذ برای حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: به زودی برای تکمیل پروژه های نیمه کاره کتابخانه های مرکزی تامین بودجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دولت فاصله تصمیم تا اجرا کاهش یافته، افزود: تمام نیازمندی های کاغذ کشور با استفاده از ارزترجیحی تامین شده و کمک به حوزه نشر به عنوان یکی از مظاهر خوداتکایی و خودباوری با قوت در دستور کار قرار دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه تفکری تعمدا مدیریت فرهنگی را در حاکمیت تضعیف کرده است، گفت: سال ۸۴ بودجه مدیریت کتاب ۸۰ میلیارد بود اما در ابتدای کار دولت سیزدهم بودجه این بخش ۳۰ میلیارد تومان بوده که این بودجه به درستی تغییر داده شد.

وی 

کد خبر 1736480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha