شهید مدرس بهترین معیار و ملاک برای انتخاب نمایندگان اصلح است

حجت الاسلام میثم تارم با بیان این که در پایان سال جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد، ابراز کرد: امروز فضای کشور ما وارد فضای انتخاباتی شده و بهترین معیار و ملاک برای انتخاب نمایندگان، شهید مدرس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۰ آذر ماه) حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مدرس، گفت: مرحوم مدرس یکی از نمایندگان مجلس بود که وظیفه نمایندگی خود را به خوبی ایفا کرد.

امام جمعه جیرفت افزود: در آن شرایط بسیار سخت رضاخان به وجود آورده بود و نمایندگان وابسته بودند و قدرت اظهار نظر آزادانه نداشتند، مرحوم مدرس بدون هیچ گونه ملاحظه ای مصلحت ملت، کشور، موکلین خود و اسلام بر هر امری ترجیح داد و هیچ گونه مسامحه ای در این راه انجام نداد.

وی بیان کرد: مرحوم مدرس در مقابل زورگویی ها، زیاده خواهی ها و مرعوب کردن های رضاخان مردانه ایستاد، نه توانستند او را تطمیع کنند و نه با تهدید توانستند مرحوم مدرس را ساکت کنند.

حجت الاسلام تارم با بیان این که در پایان سال جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد، ابراز کرد: امروز فضای کشور ما وارد فضای انتخاباتی شده و بهترین معیار و ملاک برای انتخاب نمایندگان، شهید مدرس است.

خطیب جمعه جیرفت ادامه داد: کسانی که بتوانند در هر شرایطی از اسلام، مردم و مصالح کشور دفاع کنند و مورد تطمیع و تهدید واقع نشوند، باید وارد مجلس شوند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید مثل مرحوم مدرس متدین باشند و سیاست شان هم عین دیانت شان باشد در سیاست هم براساس اصول و چارچوب های شرعی، نظام و قرآن و اهل بیت (ع) حرکت کنند و مثل او از کارآمدی لازم برخوردار باشند.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: نمایندگان باید همچون مرحوم مدرس، دلسوز طبقه محروم و پایین جامعه و شجاع باشند و مقام معظم رهبری می فرماید؛ انسان متدین، عفیف، کارآمد، شجاع، دارای قدرت مقاومت در برابر دشمنان اگر به قوه مقننه برود طبق تجربه ای که ما در این سالها داریم می تواند در نقاط حساس به نفع مردم و به نفع کشور کار کند.

امام جمعه جیرفت با اشاره به در پیش بودن روز معلولین، ابراز کرد: همه باید توجه خاص و ویژه نسبت به این قشر از جامعه داشته باشند ادارات و نهادها باید به وظیفه قانونی و شرعی خود در مقابل معلولین عمل کنند و شرایط رفت و آمد این قشر به ادارات را تسهیل کنند و مشکلات آنها را براساس قوانین و ضوابط حل کنند.

وی با اشاره به ۱۶ آذرماه روز دانشجو، اظهار کرد: دانشجویان در طول نهضت حضرت امام خمینی (ره) همیشه همراه مردم و پیشگام بودند، جنبش دانشجویی ما همواره جنبش ضد استکباری بوده است.

حجت الاسلام تارم اضافه کرد: شکل گیری تمام جنبش های دانشجویی تاریخ انقلاب اسلامی، در مقابله با استکبار، آمریکای جنایتکار و انگلیس مکار بوده و امروز هم به خواست خداوند دانشجویان مومن انقلابی در همین راستا حرکت می کنند.

خطیب جمعه جیرفت عنوان کرد: جنبش های دانشجویی  همراه و همگام مردم در حرکت های مردمی مشارکت دارند، دانشجویان در کارهای جهادی و کمک های مومنانه همواره نقش آفرین بوده اند و بعد از این هم نقش آفرین خواهند بود.

وی با اشاره به از سرگیری جنگ در غزه، ابراز کرد: پس از چند روز آتش امروز مجدد رژیم جعلی و غاصب اسرائیل به مردم مظلوم و زنان و کودکان فلسطینی یورش وحشیانه برد و با هواپیما آنها را بمباران کرد.

حجت الاسلام تارم یادآور شد: پس از ۵۰ روز این رژیم آدم کش، کودک کش و زن کش نتوانست به هیچ گونه هدفی از اهدافی که برای خودش در نظر گرفته بود دسترسی پیدا نکرد بنابراین مجدد کشتار مردم بی‌گناه، زنان و کودکان غزه را از سرگرفت.

امام جمعه جیرفت افزود: این رژیم غاصب عده ای از زنان، کودکان و مردم بی گناه را خواهد کشت و کارنامه سیاه و ننگین او سیاه تر و ننگین تر می شود، قطعا از سرگیری حملات بر علیه مردم مظلوم غزه با چراغ سبز آمریکا انجام شده است.

وی اظهار کرد: حقوق بشر آمریکایی و کشورهای غربی حامی رژیم صهیونسیتی کشتار مردم مظلوم و بی گناه غزه است حقوق بشر غربی ها می گوید؛ اسراییل حق دارد از خودش دفاع کند.

حجت الاسلام تارم بیان کرد: اسرائیل بداند همان طور که در این ۵۰ روز نتوانست به هیچ یک از اهدافش برسد بعد از این هم به اهدافش دسترسی پیدا نخواهد کرد و شکست و ننگ از آن اسرائیل، آمریکا و حامیان او است و پیروزی و نصرت الهی از آن جبهه مقاومت، مردم فلسطین و غزه خواهد بود.

خطیب جمعه جیرفت یادآور شد: در این مدت صهیونیست ها از زمین، هوا و دریا به این باریکه حمله کرده و آنجا را بمباران کردند و بیش از ۲۰ هزار نفر انسان بی گناه به ویژه زن و کودک را کشتند و زیرساخت های بهداشتی را نابود کردند محاصره تمام عیار را به وجود آوردند اما هیچ گونه هدف نظامی برای آنها محقق نشد.

وی اظهار کرد: امروز اسرائیل، آمریکا و حامیان این رژیم کودک کش در بین افکار عمومی جهان حتی در آمریکا و اروپا به عنوان یک بازنده مطرح شده اند و حماس جبهه مقاومت پیروز این نبرد معرفی می شود.

حجت الاسلام تارم گفت: رایزنی های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه در حمایت مردم مظلوم فلسطین و شخص رییس جمهوری قابل تقدیر است.

کد خبر 1736508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha