انتقاد امام جمعه آستارا از وضعیت نامناسب راه های روستایی

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی از وضعیت نامناسب راه‌های روستایی گلایه و انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به این وضعیت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری‌ارومی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در ادامه مباحث تربیتی در شرح حدیثی از امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع) به تشبیه غضب به آتش سوزاننده و خرد کننده و نتایج پشیمان کننده غضب اشاره کرد.

خطیب جمعه بندر آستارا در خطبه دوم ضمن تبریک به آب انداختن ناوشکن دریایی دیلمان در دریای خزر با حضور مسئولان ارشد نظامی کشور، این دستاورد را موفقیتی بزرگ در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دانست و آن را دارای ثمرات و پیام های هشدار دهنده عنوان کرد.

وی تصریح‌کرد: ساخت ناوشکن دیلمان در استان گیلان و دانش و فناوری بومی نشانه خودکفایی و قدرت برتر ایران اسلامی در صنایع دریایی است که بعد از ناوشکن‌های: جماران، سهند، دنا و دماوند، پنجمین ناوشکن بومی با امکانات و قدرت راداری بسیار بالا و مجهز به انواع موشک های مختلف و قابلیت حمل بالگرد می‌باشد.

حجت‌الاسلام باقری ارومی حضور قدرتمندانه نیروی دریایی در دریای خزر را یکی دیگر از ثمرات این موفقیت بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: حضور نیروی دریایی درسواحل خلیج فارس، دریای عمان و تنگه استراتژیک هرمز، اقتدار جمهوری اسلامی در سواحل جنوب را کاملا تثبیت کرده بود و از این به بعد با حضور ناوشکن دیلمان در آب‌های دریای خزر حضور قدرتمندانه در بین همسایگان خزر و استفاده از ظرفیت خاص این دریا به خصوص در سواحل جنوبی آن نیز بیشتر خواهد شد.

امام جمعه بندر آستارا هشدار این موفقیت را هم برای دشمنان به ویژه استکبار جهانی و صهیونیسم دانست و ادامه داد: در شرایطی که رژیم صهونیستی با پشتوانه آمریکای جنایتکار در مقابل یک گروه مقاومت در غزه زمین‌گیر شده است و برای تامین نیروی مورد نیاز خود مجبور به فراخوان چند ۱۰۰ هزار سرباز شده و زیر بار هزینه‌های گراف آن رفته است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با رونمایی از دستاوردهای مختلف خود در عرصه‌های مختلف دفاعی و نظامی در هوا و دریا قدرت نمایی می‌کند و به امید خدا شاهد دستاوردهای جدید در عرصه‌های مختلف و حرکت پرشتاب رژیم صهیونیستی به سمت زوال و نابودی خواهیم بود.

خطیب جمعه بندر آستارا با گرامیداشت ۱۰ آذر سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس و روز مجلس، با بیان ویژگی‌هایی همچون: دینداری، مبارزه با ظلم و استکبار و ساده زیستی، ایشان را یک شخصیت فوق‌العاده و الگوی بسیار مناسبی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست.

وی سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی را نیز گرامی‌داشت و افزود: خیلی‌ها سعی کردند با هجمه ها و شبهه های فراوان شخصیت میرزا را زیر سؤال ببرند ولی میرزا یک روحانی مبارز بود که یک الگوی کوچک حکومت اسلامی را در منطقه گیلان ایجاد کرد و سعی در اجرای احکام و شریعت اسلام داشت.

امام جمعه بندر آستارا در پایان ضمن گلایه از وضعیت نامناسب راه های روستایی گفت: بنده و همه مسئولان، فقط مسئول رسیدگی به مشکلات شهر نیستیم و باید به همه شهرستان از قره سو تا ونه بین توجه و رسیدگی داشته باشیم.

وی بیان کرد: از بخشداران، دهیاران و بنیاد مسکن می خواهم در رسیدگی به راه های روستایی و اصلاح و مرمت آن تلاش کنند تا زمینه برای بهره منده همه شهروندان به ویژه روستاییان محترم از راه و جاده امن فراهم شود.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی از مرزبانان محترم به خاطر دستگیری چند سارق سابقه دار تقدیر و تشکر کرد و از مسئولان محترم شورای تامین به ویژه مقامات قضایی خواست تا در برخورد با برهم زنندگان نظم عمومی و آرامش مردم کاملا قاطع و جدی عمل نمایند و آنان را به اشد مجازات برسانند.

کد خبر 1736526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha