دانشجویان مطالبه گر باشند

امام جمعه لامرد گفت: دانشجو باید در موضوعات اجتماعی و در راستای مطالبات جامعه در بعد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ورود کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام محمد جواد آزاد در خطبه های نمازجمعه لامرد با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه اظهار کرد: باید نمایندگانی را به مجلس شورای اسلامی فرستاد و انتخاب کرد تا به فکر مردم باشند و اتفاقات ناگواری که در سال های گذشته روی داد تکرار نشود.
وی، شهید مدرس را انسانی ساده زیست دانست و گفت: شهید مدرس از امکانات دولتی استفاده نمی کرد و شخصیتی مردمی  بود که خدمت به خلق نیز از خصوصیات بارز ایشان می توان برشمرد.
وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید شخصیتی همانند شهید مدرس داشته باشند، گفت: افرادی که می خواهند به نامزدها رای دهند نیز باید کسانی را انتخاب کنند که ملاک و معیار شهید مدرس در وجودشان باشد.
امام جمعه لامرد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: در این دوره، مجلسی تشکیل شود و نمایندگانی به مجلس شورای اسلامی راه یابند که تفکر شرایط دنیا و نظم نوین اسلامی در وجودشان باشند.
امام جمعه لامرد ضمن تبریک روز دانشجو اظهار کرد: دانشجو نیروی عملیاتی و فکری یک جامعه است و به خوبی می تواند مسیر اجرایی و فکری جامعه را جهت دهد.
او گفت: در لامرد به برکت نظام اسلامی شش مجموعه دانشگاهی وجود دارد و این مایه افتخار است.
آزاد افزود: دانشگاه و دانشجو باید در موضوعات اجتماعی و در راستای مطالبات جامعه در بعد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ورود کند. 
وی با اشاره به اینکه دانشجویان باید پرچمدار رویداهای فرهنگی جامعه باشند، اذعان کرد: این مطالبه جدی مردم است و همت مظاعف دانشجویان و اساتید را می طلبد تا جامعه ای پویا محقق شود.
امام جمعه لامرد به جریانات رژیم صهیونیستی و فلسطین پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری دنیا را به سمت مهربانی جهانی پیش برده اند.
وی افزود: با این سخنان زیبای مقام معظم رهبری شایعه پراکنی که اتفاق افتاده بود که حماس یهودی ها را به دریا ریخته و نابود کرده اند پاسخ داده شد. 
خطیب جمعه لامرد گفت: پس از قضیه فلسطین مطالعه قرآن و خرید آن بیشتر شده است و می گویند این دین چه دینی  است که به انسان قدرت می دهد و در مقابل ظلم ایستادگی می کند.
وی گفت: این مطلب که رهبری می فرمایند به قله نزدیک شده ایم یعنی این که قله های عالم در حال فتح شدن است و ما می توانیم در این امر سهیم باشیم.
خبرنگار/ محمود صابری زاده
کد خبر 1736543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha