از نقش تمدنی مساجد غافل شده ایم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی و هنری برای جوانان در فضای مجازی برنامه داشته باشند، گفت: نهضت بازگشت به مساجد شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان،   علی سرگزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در مرحله استانی دوره آموزشی ویژه مدیر مسئولان کانون های تخصصی خواهران در زاهدان بیان داشت: حضرت علی علیه السلام قضاوت و دیگر امورات جامعه را در مسجد انجام می دادند.

وی با بیان اینکه در طول تمدن اسلامی نقش مساجد پررنگ بوده است، افزود:  باشکوه ترین مساجد را در جهان، مسلمان درست کرده اند. انقلاب اسلامی در ایران از متن مساجد شکل گرفته و نیز شهدا تربیت شده مساجد هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: امروزه اگر می خواهیم در سبک زندگی ایرانی اسلامی پیروز شویم باید دو نقش خانواده و زن و مساجد را با هم گره بزنیم آنگاه اتفاق شکوهمندی رخ خواهد داد.

سرگزی  با بیان اینکه بنده بزرگ شده مسجد هستم و در مسجد رشد کرده ام، گفت: تمام کسانی که آن زمان با ما بودند آدمهای موفقی شدند زیرا که حساس ترین زمان  عمر خودشان را در مساجد گذرانده بودند.

وی با اشاره به اینکه امروزه دغدغه خانواده تربیت صحیح فرزندان است، افزود:  والدین نمی دانند که فرزندشان در فضای مجازی و کوچه و بازار چه کار می کند. اگر دست  فرزند خودشان را بگیرند و به مسجد ببرند قطعا فرزندان آنان در برابر ناهنجاری های اجتماعی بیمه خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: مجاهدین فلسطین از دل همین مساجد برخواسته اند و در برابر جبهه باطل با جان خودشان مقاومت می کنند.

سرگزی با تاکید بر اینکه نهضت بازگشت به مساجد شکل بگیرد، یادآور شد: مساجد محدود به اقامه نماز شده و از نقش تمدنی آن غافل شده ایم.  اگر پیرو نبی مکرم اسلام(ص) هستیم باید مساجد را ۲۴ ساعته فعال نگهداریم. تعدادی از مساجد زاهدان را برای فعال سازی ۲۴ ساعته مورد هدف قرار دهیم. می دانم کار سختی است اما می توانیم هیات امنای آن مساجد را توجیح کنیم.

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری برای تمام سلایق در مساجد برنامه داشته باشند، افزود: کانون های فرهنگی و هنری برای جوانان در فضای مجازی برنامه داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان  با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی و هنری، مساجد را به سمت و سوی فعالیت های اقتصادی سوق دهند، ادامه داد: نقش کانون های فرهنگی و هنری را در مهار آسیب های اجتماعی همچون طلاق تعریف کنیم.

کد خبر 1736573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha