روستای سنجد از خانه هلال بهره مند شد

مدیر جمعیت هلال احمر شیروان گفت: روستای سنجد از جمله روستاهای محروم این شهرستان واقع در بخش قوشخانه از خانه هلال برخوردار شد که به نام کوچک ترین شهید روستا «امیرعلی محمدیان» نامگذاری شد.

محسن نوروزی، مدیر جمعیت هلال احمر شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: خانه هلال در راستای اهداف والای جمعیت هلال به منظور تعامل و مشارکت بیشتر مردم در فعالیت‌های بشر دوستانه هلال احمر برپا شده و امیدواریم بتوانیم اقدامات خوبی در این زمینه انجام بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف هلال احمر آموزش همگانی و آماده سازی مردم روستاها و محلات شهری برای زمان حوادث و بحران‌ها است و مردم اگر آمادگی لازم را داشته باشند به حادثه دیدگان، می‌توانند کمک کنند.

نوروزی با اشاره به اینکه این شهرستان 28 خانه هلال دارد، عنوان کرد: هلال احمر بر اساس تفکر جهادی شکل گرفته است که در زمان بحران داوطلبین برای خدمت خدادوستانه حاضر می شوند، جمعیت هلال احمر برای دسترسی ساکنان این مناطق به خدمات این مجموعه، اقدام به تأسیس خانه هلال در این محلات کرده است.

مدیر جمعیت هلال احمر شیروان با بیان اینکه توسعه روحیه کار جهادی و گسترش سخت افزاری خانه های هلال باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: از فعالیت خانه‌های هلال با هدف تکمیل زنجیره امداد و نجات حمایت می‌کنیم و برای ایفای نقش خود در این خصوص تلاش خواهیم کرد.

نوروزی بیان کرد: آماده همکاری در زمینه فعالیت خانه‌های هلال برای فراهم کردن اعتبار و امکانات مورد نیاز هستیم و امیدواریم با تعامل بیشتر بین هلال احمر و مدیریت بحران استان، بتوانیم اقدامات ارزنده‌ای در این زمینه انجام دهیم.

وی بیان کرد: ارائه حمایت‌های درمانی با معرفی مسؤولان خانه‌های هلال این مناطق نیز انجام و حمایت معیشتی و تأمین امنیت غذایی خانواده‌های کم برخوردار یکی از برنامه‌های راهبردی هلال احمر محسوب می‌شود.

کد خبر 1736599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha